معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تشریح کرد؛

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای روز‌های پایانی صفر/ اسکان زائران «امام رضا (ع)» در میعاد منتظران

حجت‌الاسلام «یاسین حسین‌آبادی» با اشاره به تداوم اسکان و پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین در این مکان مقدس، گفت: میزبانی از زائران رضوی و اقامه عزای رحلت نبوی و شهادت امامان حسن و رضا (علیهماالسلام) از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام پایانی ماه صفر است.
کد خبر: ۳۶۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ - 26October 2019

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای روز‌های پایانی صفر/ اسکان زائران «امام رضا (ع)» در میعاد منتظرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «میزان»، حجت‌الاسلام «یاسین حسین‌آبادی» در تشریح برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر در مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: این مکان مقدس در دهه پایانی ماه صفر با برنامه‌های متنوع میزبان زائران و منتظران می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در ادامه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، این مسجد همچنان در شبستان امام حسن عسکری (علیه‌السلام) میزبان زائران کشور‌های افغانستان، پاکستان، هندوستان و آذربایجان است که از ایران برای بازگشت به کشورشان عبور می‌کنند، و علاوه بر اسکان در هر سه نوبت صبحانه، ناهار و شام به آن‌ها خدمات تغذیه ارائه می‌کند.

وی درباره برنامه‌های این مسجد مقدس ویژه سالروز رحلت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) و امامان حسن و رضا علیهماالسلام، ابراز کرد: در شب و روز ۲۸ و ۳۰ صفر برنامه سخنرانی و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت (علیهم‌السلام) در میعادگاه منتظران برگزار و در روز رحلت حضرت رسول (صلی‌الله علیه و آله)، زیارت از بعید ایشان قبل از نماز ظهر قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: علاوه بر این، برخی هیئت‌ها نیز در این ایام در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و با مشارکت آن‌ها آئین‌های عزاداری برگزار می‌شود.

حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش بینی شده برای کودکان و نوجوانان، گفت: این برنامه‌ها با محوریت سیره نبوی و سیره رضوی در مجموعه‌های گل نرگس و جوانه‌های انتظار مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

وی اعلام کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، پاسخ به سوالات شرعی، برپایی نمایشگاه و ارائه مشاوره به مراجعان نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: میزبانی از زائران امام رضا (علیه‌السلام) که از مسجد مقدس جمکران برای زیارت به سمت مشهد مقدس می‌روند و اسکان آن‌ها در شبستان کربلا تا پایان ماه صفر نیز در میعادگاه منتظران انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار