برگزاری آیین رونمایی از کتاب صوتی «در حسرت یک آغوش» + تصاویر

آیین رونمایی از کتاب صوتی «در حسرت یک آغوش» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 26October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین رونمایی از کتاب صوتی «در حسرت یک آغوش» که در برگیرنده خاطرات شفاهی «زهرا رحیمی» همسر جانباز شهید «سیدمحمد موسوی فرگی» است با حضور «سید نعمت الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کارکنان این اداره­‌کل امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

جانباز 70 درصد نخاعی «سیدمحمد موسوی‌فرگی» در سال 1338 در روستای «فرگ» از توابع شهرستان «کاشمر» متولد شد. با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد و عازم مناطق عملیاتی شد. وی در چهارم فروردین‌ سال 1362 در عملیات «والفجر یک» در حالی که 24 بهار را تجربه کرده بود در منطقه عملیاتی «فکه» بر اثر برخورد تیر مستقم از ناحیه گردن قطع نخاع شده و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

این جانباز سرافراز پس از 34 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت، 2 دی 1396 بر اثر عوارض جانبازی در بیمارستان شهید «مدرس» کاشمر دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

فلسفه نام‌گذاری کتاب «در حسرت یک آغوش» که توسط «سعیده زراعتکار» به رشته تحریر در آمده است را می­‌توان از این سخنان همسر شهید دریافت: «داخل اتاق شدم همه از دیدن من متعجب شده بودند، چادر را کنار زدم و پسرم را بیرون آوردم. دیدن این صحنه لبخندی بر لبان همه نشاند گرچه ساعتی قبل هم همه دیده بودنش. بچه را جلو بردم سید نتوانست دستانش را بالا بیاورد و او را در آغوش بگیرد. دیدن این صحنه نگرانم کرد. چیزی نگفتم و خودم روح الله را روی سینه‌اش گذاشتم، اشک­‌های محمد جاری شد و بقیه کسانی که داخل اتاق بودند هم مشابه او گریه می‌کردند.»

کتاب صوتی«در حسرت یک آغوش» با حمایت مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی و نشر ستاره‌­ها توسط استودیو «بیت المهدی» تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار