مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران:

مروجین وقف در ثواب خون شهدا سهیم هستند

حجت الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» با بیان اینکه برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا در ثواب خون شهدا سهیم هستند، گفت: مروجین و قلم زنندگان وقف نیز ثواب شهدا را می‌برند.
کد خبر: ۳۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ - 26October 2019

مروجین وقف در ثواب خون شهدا سهیم هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به اهمیت و فضلیت وقف اشاره کرد، اظهار داشت: کسانی که با جان و مال خود در راه خدا مجاهده می‌کنند، بهترین واقفین هستند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان یادواره‌های شهدا در ثواب خون شهدا سهیم هستند، گفت: مروجین و قلم زنندگان وقف نیز ثواب شهدا را می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه وقف یکی از رفتارهای شرعی و اجتماعی تکامل‌یافته یک جامعه است، بیان کرد: وقف از جمله اعمال عبادی اسلام است که نشانگر سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: ایثار یک جامعه را باید در وقف و موقوفات دید و جامعه‌ای که در آن وقف انجام می‌شود، دارای آرامش و سکینه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران وقف را صدقه جاریه دانست که در قرآن به آن اشاره شده است و افزود: بعد از پیامیر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) بزرگترین واقف در اسلام است.

وی با بیان اینکه کشور ما داری موقوفات زیادی است، شمار موقوفات استان مازندران را  14 هزار و 289 موقوفه اعلام کرد و گفت: قریب به 5 وقف جدید در سال جاری انجام شده است که یکی از آنها امروز در شهرستان نور به اجرا درآمد.

وی شمار رقبات استان را 207 هزار و 772 رقبه اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد هزار و 361 امامزاده و بیش از 4 هزار مساجد، تکایا و حسینیه در استان داریم که مازندران را در شمار استانهای فاخر قرار داده است.

حیدری‌جناسمی از برپایی خیمه‌های معرفت در 249 امامزاده استان در ایام نوروز 98 خبر داد و گفت: همچنین ضیافت‌دهی ماه مبارک رمضان در 279 امامزاده، طرح نشاط معنوی در 109 امامزاده و برگزاری 169 همایش جهت معرفی امامزاده‌های استان از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری سوده است.

این مسئول از اجرای نیت واقفین با هزینه‌کرد حدودا 83 میلیارد ریال و اجرای نیت مذهبی با هزینه‌کرد 57 میلیارد ریال در قالب طرح «شمیم» در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: همچنین برای اجرای نیت خیریه موقوفات 10 میلیارد ریال، اجرای نیات اجتماعی 4 میلیارد ریال، اجرای نیات مساجد 7 میلیارد ریال، راه اندازی 11 مرکز اجتماعی در قالب (طرح افق) در بقاع متبرکه، توزیع بیش از 5 هزار سبد کالا بین سیل‌زدگان، خرید دو دستگاه پرتال به مبلغ 610 میلیون ریال برای بیمارستان امام خمینی ساری، خرید دستگاه بیهوشی به مبلغ یک میلیارد ریال و 9 دستگاه برای نوزادان نارس از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

وی از اجرای نیت خرید تجهیزات برای بیمارستان امام خمیتی ساری به مبلغ 532 میلیون تومان در دهه وقف امسال خبر داد و گفت: همچنین اعزام 15 هزار زائر اربعین حسینی، پذیرایی روزانه 20 هزار نفر در موکب اوقاف در سامراء، طرح شمیم حسینی با هزینه‌کرد 7 میلیارد تومان و طرح مودت در سطح بقاع منبرکه و توزیع 2 هزا بسته تحصیلی در بین دانش آموزان کم درآمد استان نیز از فعالیت‌های انجام شده است.

این مقام مسئول دهه وقف را از چهارم تا 14 آبان اعلام کرد و به اجرای برنامه‌های این مناسبت اشاره کرد و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، طرح لبیک یا رسول الله، همایش عالمان واقف و توزیع سبد کالا در بین اقشار کم درآمد از جنبه برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار