قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

علاقه‌مندی آمریکایی‌ها برای تبدیل عراق به گاو شیرده‌/ عزم جدی سفارتخانه‌های غربی در انحراف تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها علاقه‌مندند تا عراق را به گاو شیرده‌ای دیگر در منطقه تبدیل کنند، گفت: حمایت سفارتخانه‌های غربی، نشانه‌ای واضح در عزم جدی آن‌ها برای به آشوب کشاندن و انحراف اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در عراق و لبنان است.
کد خبر: ۳۶۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳ - 27October 2019

علاقه‌مندی آمریکایی‌ها برای تبدیل عراق به گاو شیرده‌ / عزم جدی سفارتخانه‌های غربی در انحراف تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمجعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تحولات اخیر در کشور عراق و لبنان اظهار داشت: آمریکایی‌ها علاقه‌مندند تا عراق را به گاو شیرده‌ای دیگر در منطقه تبدیل کنند و به همین جهت نمی‌خواهند که عراق به‌سمت یک مردم‌سالاری حرکت کند.

وی با اشاره به منفعت آمریکا از ذخایر نفتی کشور عراق، ادامه داد: راه‌حل این روزهای عراق پیش از هر زمانی دیگری بر عهده جوانان هوشمند و مردمی است که باید به واقعیت عراق فکر ‌کنند تا تظاهراتشان به‌سمتی پیش نرود که کیلومترها از خواسته‌های مشروع‌شان فاصله بگیرند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره راه‌های جلوگیری از تبدیل تظاهرت مسالمت‌آمیز به خشونت، تصریح کرد: ارائه طرح‌های اطمینان‌بخش دولت‌های عراق و لبنان برای تحقق خواسته‌های مردم، کاهش حقوق مقامات ارشد و افزایش حقوق‌های افراد کم درآمد، نمونه‌ای از راه‌های جلوگیری از تبدیل شدن تظاهرات به خشونت است.

قنادباشی با اشاره به بیانات آیت‌الله سیستانی و سیدحسن نصرالله برای پیگیری مشکلات مردم توسط دولت‌ها و ایجاد وحدت برای جلوگیری از مداخله دشمنان، تاکید کرد: راه‌حل اصلی در خودِ مردم است تا دست به کاری نزنند که از اهدافشان دور شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارتجاع منطقه هزینه‌های زیادی کرده که عراق به یک مردم‌سالاری مستقل تبدیل نشود، افزود: حمایت سفارتخانه‌های غربی، نشانه‌ای واضح در عزم جدی آن‌ها برای به آشوب کشاندن و انحراف اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در عراق و لبنان است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه دشمنان عراق و لبنان از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، گفت: همزمانی تظاهرات مردم در عراق و ترور فرماندهانی که در از بین بردن داعش در این کشور نقش داشتند، به نام و ضرر مردم عراق تمام می‌شود.

قنادباشی با تاکید بر اینکه عراق دچار یک فساد در دستگاه‌های دولتی است، گفت: این فساد از زمان صدام باقی مانده و به مرور زمان به آن افزوده شده و هیچ برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این فساد نشده است؛ در لبنان هم مشکلات یک شبه بوجود نیامد.

وی با بیان اینکه مردم عراق از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، یادآور شد: در جنگ بین آمریکا و عراق، آمریکایی‌ها بسیاری از زیرساخت‌های عراق را از بین بردند؛ جنگ‌های داخلی در عراق نیز آسیب‌هایی را به‌همراه داشت که یک شبه قابل درمان نخواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شکست غربی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد، دولتی مبتنی بر آرای عمومی در عراق تشکیل شده و این کشور به یکی از حلقه‌های محور مقاومت تبدیل شود.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار