استاندار مازندران عنوان کرد؛

جوشش هیئات مذهبی در جهت توسعه و پیشرفت نظام اسلامی

«احمد حسین زادگان» گفت: نقش هیئات مذهبی در تبیین و ترویج معارف دینی و اسلامی بسیار ارزنده و مؤثر است و باید این نقش اجتماعی را تقویت کرد.
کد خبر: ۳۶۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ - 26October 2019

جوشش هیئات مذهبی در جهت توسعه و پیشرفت نظام اسلامیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در جمع هیئات مذهبی گلوگاه و ساری در مشهد مقدس ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: امروز توسعه و ترویج فرهنگ دینی نیاز جامعه اسلامی است و باید هیآت مذهبی برای توسعه و فرهنگ آن در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین ویژگی هیئات مذهبی در جامعه اسلامی، افزود: مردمی بودن و اداره کردن هیآت مذهبی توسط خود مردم یکی از برجسته‌ترین ویژگی این جریان فرهنگی و مردمی است و باید با همین روش در حوزه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی تلاش کرد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اجتماع میلیونی دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین حسینی 1441 قمری اشاره و تصریح کرد: این اجتماع میلیونی چشم حیرت جهانیان را به خود معطوف کرد و نمی‌شود مانند این اجتماع را در هیچ جای جهان دید.

حسین زادگان در ادامه سخنان خود به تعالیم اسلام ناب و تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز نظام اسلامی و توسعه ایران اسلامی در سایه خودباوری و اعتماد به جوانان این مرز و بوم شکل گرفت و امروز از ایران جزء قدرت‌های مهم و تاثیرگذار منطقه و حتی جهان یاد می‌شود.

استاندار مازندران در بخش پایانی به تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هیئات مذهبی اشاره و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و شهیدان ایران اسلامی و رهبری بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب هیئات مذهبی رونق بیشتری گرفته اند که حضور میلیونی پیاده روی اربعین حسینی نمونه شاخص این فعالیت‌ها بود.

حسین زادگان ضمن تقدیر از فعالیت های اثرگذار فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی و  هیات های مذهبی از هیئات مذهبی به عنوان مروجین اخلاق دینی و اسلامی یاد کرد و بیان داشت: تکیه بر معنویات، اخلاق و اصول  اسلامی کار کرد هیئات مذهبی است و باید در گسترش مبانی اسلامی و تربیت و تعالیم آن هم تلاش کرد و کار سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئات مذهبی بسیار کار مطلوبی است و هماهنگی جهت حضور استانداران در جمع هیئات مذهبی باپیگیری مدیرکل و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار