سوریه: رژیم صهیونیستی مهمترین بهره را از بحران‌های کنونی منطقه می‌برد

معاون وزیر خارجه سوریه طی سخنرانی در نشست سران جنش عدم تعهد در باکو، بر تداوم نبرد علیه تروریست‌ها و مقاومت جهت حفظ تمامیت ارضی کشورش تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ - 26October 2019

سوریه: رژیم صهیونیستی مهمترین بهره را از بحران‌های کنونی منطقه می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، معاون وزیر خارجه سوریه روز شنبه در سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان با انتقاد از رژیم صهیونیستی، بر تداوم مقاومت جهت حفظ تمامیت ارضی کشورش تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه در این سخنرانی گفت: «همه می‌دانیم که اولین نفع‌برنده آنچه در سوریه و منطقه اتفاق می‌افتد رژیم اشغالگر اسرائیل است که دهه‌هاست بدون مجازات به کار خود ادامه می‌دهد. اسرائیل نه تنها سرزمین‌های فلسطین، بلندی‌های جولان در سوریه و بخش‌هایی از لبنان را اشغال کرده بلکه به جنایات خود علیه پناهجویان در مناطق اشغالی و حملات بی‌سابقه علیه کشور من و سایر کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.»

به عقیده این دیپلمات ارشد سوری، این وضعیت ممکن است منجر به سناریوها و تهدیدهای غیرمنتظره برای صلح و امنیت بین‌المللی شود.

فیصل مقداد در ادامه گفت، جنگ و حملات مکرر علیه تمامیت ارضی سوریه باعث نمی‌شود که ما مبارزات خود که براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد که ارتفاعات جولان بخشی از قلمروی سوریه است و این برعهده آمریکا نیست که تصمیم بگیرد این منطقه متعلق به چه کسی باشد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد طی 10 سال آینده ترکیب جمعیت ساکن در بلندی‌های جولان اشغالی را تغییر داده تا شهرک‌نشینان صهیونیست اغلب ساکنان این منطقه اشغالی را تشکیل دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار