مخالفت حماس با برگزاری انتخابات گزینشی توسط تشکیلات خودگردان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که تنها در صورتی موافق برگزاری انتخابات از سوی تشکیلات خودگردان است که این انتخابات شامل شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن شود.
کد خبر: ۳۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ - 26October 2019

مخالفت حماس با برگزاری انتخابات گزینشی توسط تشکیلات خودگردانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه اعلام کرد که تنها در صورتی موافق برگزاری انتخابات از سوی تشکیلات خودگردان است که این انتخابات شامل شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در این باره گفت: هیچ انتخاباتی بدون قدس و غزه وجود نخواهد داشت و استثنا کردن این دو بخش موجب افزایش شکاف میان گروه‌های فلسطینی و پیچیده‌تر شدن تلاش‌ها برای احیای نظام سیاسی در فلسطین خواهد شد.

سخنگوی حماس افزود: انتخابات باید یک انتخابات عمومی و همزمان باشد و در تمامی سرزمین‌های فلسطینی از جمله قدس، غزه و کرانه باختری برگزار شود.

وی اضافه کرد: نباید دوباره حوادثی مانند انتخابات شهرداری‌ها در سال 2012 روی دهد که در غزه برگزار نشد، در واقع این کار، اشتباه بزرگی بود که نباید دوباره تکرار شود.

در سال 2012 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم به برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در کرانه باختری و عدم اجرای آن در غزه گرفت. این تصمیم محمود عباس موجب اعتراض حماس و تحریم انتخابات از سوی این جنبش شد.

هرچند این انتخابات با حضور حدود 55 درصد مردم کرانه باختری انجام شد. اما به خاطر تحریم حماس رقابت سردی را تجربه کرد، افزون بر آن اختلافات درونی جنبش فتح نیز در پی این انتخابات عیان شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار