امیرسرتیپ سیدرضا پردیس:

پایگاه سوم شکاری همدان از افتخارات ارتش است/ ایران صاحب نظری در معادلات سیاسی منطقه

مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پایگاه سوم شکاری شهید نوژه از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی هوایی می باشد ضمن اینکه این پایگاه خدمات بسیار ارزنده ای را برای نیروی هوایی در طول دوران دفاع مقدس ارائه کرده است.
کد خبر: ۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶ - 24September 2013

پایگاه سوم شکاری همدان از افتخارات ارتش است/ ایران صاحب نظری در معادلات سیاسی منطقه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیرسرتیپ "سیدرضا پردیس" مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در جمع خبرنگاران در همدان اظهار داشت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده تحرکاتی که از سوی دشمن در مناطق کردکستان و بخش ترکمن صحرا اتفاق افتاده بود از کانال پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان توانستیم دشمنان وابسته در منطقه را مورد اصابت خشم ملت قرار داده و از منطقه بیرون برانیم.


پردیس گفت: رژیم بعث عراق با همکاری استکبار جهانی و طی حمله ای گسترده در روز 31 شهریور ماه سال 1359 تعداد 10 پایگاه و 15 شهر را مورد تهاجم قرار داد.


وی افزود: در پروسه 8 ماهه بیش از 93 مورد تجاوز هوایی از سوی عراق به ثبت رسیده بود که در برخی موارد نیز حتی بمباران هایی را در روستاهای مرزی و بخشی از کشور انجام دادند که در تمام موارد هواپیماهای ما در تعقیب آنها می رفتند و هواپیماهای دشمن به خاک خود متواری می شدند.


مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: زمانی که این حرکت از سوی دشمن در خاک ایران انجام شد، نیروی هوایی ما آماده بود و لذا تکلیف برای عملیات انتقام از دو پایگاه شهید نوژه و بوشهر اعلام و عملیات انجام شد.


امیر پردیس تصریح کرد: با 4 فروند هواپیمای اف 4 و با 8 خلبان از پایگاه هوایی حرکت و این خلبانان شجاع پایگاه کوت عراق را در استان الاماره مورد بمباران قرار دادند که متاسفانه در این عملیات یکی از خلبانان ما در اثر فرار از پدافند دشمن با کابل های فشار قوی که از کنارشان رد می شد بروخورد کرده و در ادامه هواپیما به رودخانه دجله سقوط کرد و دو تن از خلبانان برومند ما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکرهای مطهرشان درآبان ماه سال گذشته به وطن بازگشت و به خاک سپرده شدند.


وی تاکید کرد: این جواب کوبنده انتقام بود و اما اصرار نیروی هوایی عراق بر ادامه حملات باعث شد تا صبح روز یکم مهر ماه با یکی از بزرگترین پاسخهای هوایی جهان مواجه شوند، عملیات بسیار هماهنگ و گسترده کمان 99 توسط ایران در بزرگترین عملیات هوایی خود به عراق همگان را در بهت و حیرت فرو برد.


مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: عملیات هوایی ایران با رمز کمان ‪۹۹ ‬ آغاز شد که نمادی بود از پرتاب آتش خشم ملت ایران به سوی متجاوز و یادآور حماسه "آرش کمانگیر" در تعیین مرزهای دو کشور ایران و توران بود.


وی تاکید کرد: در نتیجه در روز اول مهر ماه سال 59 با اعزام و گسیل200 فروند هواپیما که 144 فروند آن به صورت بمباران به داخل خاک عراق نفوذ کردند که اهداف استراتژیک را در عمق خاک عراق مورد اصابت قرار دادند توانستیم ضربات بسیار مهلکی را به پیکره صدام و بعثیون وارد نماییم.


پردیس ادامه داد: در این عملیات به صدام ثابت شد که نیروی هوایی ایران با صلابت و اقتدار ایستادگی می کند و این عاملی برای ناامیدی صدام و احساس شکستش بود که در پی آن درخواست آتش بس را از همان زمان اعلام می کرد.
 

وی افزود: خلبانان ما هم از آموزش بهتری نسبت به خلبانان عراقی برخوردار بودند و هم اینکه تجهیزات ما مناسب تر بود و تجربیات و تمرینات داشتیم و با این شرایط آماده مقابله با دشمن بودیم .


مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: کشور ما در حصر نظامی و اقتصادی قرار داشت و عراق با 360 فروند هواپیما جنگ را آغاز کرد در پایان جنگ علاوه بر اینکه بیش از 600 فروند از هواپیماها و هلی کوپترهایش را از دست داده بود همچنان با کمک هایی که از کشورهای همراه و استکبار جهانی گرفته بود، 600 هواپیمای بمب افکن جنگی داشت و کل نظام استکباری کمر همت برای ساقط کردن ایران بسته بودند ولی با پایمردی،ایثار و بازگشت به خویشتن خود توانستیم بسیاری از تجهیزات را احیا کرده و با ساختن قطعات و تکمیل امکانات توانایی خود را اثبات نماییم.


وی افزود: امروز در معادلات سیاسی منطقه صاحب نظر هستیم و بدون مدنظر قرار دادن نظرات جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای کشورها اقدامی نمی کنند بلکه به قدرت جمهوری اسلامی ایران باور پیدا کرده اند به طوری که در سوریه بدون نظرات ایران برنامه صلح به نتیجه نمی رسد.


امیر سرتیپ پردیس اعلام کرد: امروز وسعت جغرافیایی که استکبار غرب تمام توان خود برای مقابله با اسلام و ایران ستیزی به کار گرفته به مراتب بیشتر از وسعت جغرافیایی است که در زمان شوروی سابق بر علیه کمونیست تعریف می کرد که این نشان دهنده این است که ایران اسلامی با این توانایی ها در ابعاد مختلف دارد توانسته به جایگاهی برسد که به عنوان معادله قدرت در منطقه مطرح باشد.


امیرسرتیپ "سیدرضا پردیس" در حاشیه همایش "حماسه اولین پاسخ" افزود: ایران اسلامی امروز به جایگاهی رسیده که بدون معادله آن هیچ کشوری در منطقه نمی تواند جایگاهی برای خود تعریف کند، قطعا امروز نیروهای سپاه و ارتش دو نیرویی هستند که باید بر مبنای ماموریتی که به آنها واگذار شده از تمامیت این آب و خاک دفاع کنند.


وی در پایان گفت: امروز وضعیت نیروهای مسلح ایران در یک استاندارد بالایی قرار دارد به طوری که توانستیم در کشور هواپیما را از صفر تا 100 طراحی و اجرایی کرده و سپس وارد عملیات های مختلف کنیم.

نظر شما
پربیننده ها