سفیر آمریکا در بحرین: دنبال جنگ نیستم و فشار حداکثری بر ایران ادامه دارد

سفیر آمریکا در بحرین با اشاره به اینکه آمریکا متعهد به حفظ امنیت و ثبات شرکای خود در منطقه است، گفت: وجود ناوگان پنجم نیروی دریایی در بحرین بخشی از این تعهد است.
کد خبر: ۳۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 27October 2019
سفیر آمریکا در بحرین: دنبال جنگ نیستم و فشار حداکثری بر ایران ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جاستین سبریل» سفیر آمریکا در بحرین می‌گوید که آمریکا در یمن با متحدان و فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل مسالمت آمیز تلاش می‌کند.

وی افزود که «ما معتقدیم که گفت‌وگو تنها راه تحقق یمن باثبات، یکپارچه و شکوفا به منظور جلوگیری از سوء استفاده ایرن از این درگیری‌هاست.»

سبریل در مصاحبه با روزنامه بحرینی «أخبار الخلیج» مدعی شد: «ایران در سلسله عملیات‌های تحریک‌آمیز غیرقابل قبول دست دارد که احتمال دارد هدف از آن کشاندن منطقه به این درگیری‌ باشد، ما هرگز وارد درگیری که تنها به افزایش بی‌ثباتی در این منطقه منجر می‌شود، ورود نخواهیم کرد اما در عین حال هرگز در اعمال بیشترین فشار اقتصادی بر ایران به منظور تغییر خط‌مشی خود که به تهدیدی برای ثبات همسایگان آن تبدیل شده، کوتاهی نخواهیم کرد».

سفیر آمریکا در منامه تشریح کرد که آمریکا از تلاش‌های مربوط به تحقق صلح مستمر در یمن از طریق مذاکرات مستقیم بین طرف‌های یمنی به واسطه فرستاده ویژه سازمان ملل، حمایت می‌کند.

وی بدون ارائه سندی، مدعی دخالت ایران در یمن شد و ادعا کرد که «دخالت‌های ایران در یمن اعم از استقرار مبارزان بیگانه و تجهیز حوثی‌ها به فناوری موشکی، درد و رنج یمنی‌ها را شدت بخشیده است» نه جنگی که عربستان از پنج سال گذشته با کمک و تسلیحات آمریکایی و انگلیسی علیه یمن به راه انداخته و بیش از صدهزار نفر در یمن بر اثر آن کشته شده‌اند. او مدعی شد که «کمک به یمنی‌ها برای پایان دادن به این جنگ ضروری است».

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع جنگ در منطقه گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ بارها تأکید کرد ما خواهان جنگ با ایران نیستیم بلکه هدف ما حصول توافق هسته‌ای بهتر است که عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را تضمین کند همچنانکه برای جلوگیری از توسعه موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران و تلاش‌های آن برای تضعیف ثبات و امنیت شرکای ما در منطقه، تلاش می‌کنیم.»

وی افزود که ترامپ به روشنی تأکید کرده که ما به اعمال بیشترین حد فشارها بر نظام ایران ادامه خواهیم داد تا فعالیت‌های خود برای برهم زدن ثبات منطقه را متوقف کرده و به مذاکره درباره معامله فراگیر روی آورد، آمریکا برای ایجاد ائتلاف قدرتمند متشکل از کشورها برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه و سراسر جهان و نیز تضمین آزادی دریانوردی و متقاعد کردن ایران به توقف فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه تلاش خواهد کرد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار