سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی: باید از سوریه خارج شویم

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با انتقاد از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در شمال سوریه به بهانه «حفاظت از میادین نفتی»، خواستار خروج تمام نظامیان این کشور از سوریه شده است.
کد خبر: ۳۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 27October 2019

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی باید از سوریه خارج شویمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از متحدان هم حزبی «دونالد ترامپ» در مجلس سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست که به حرف‌های «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه و همچنین «چاک شومر» رهبر اقلیت سناتور‌های دموکرات درباره باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه گوش ندهد.

رند پال، نماینده مردم ایالت «کنتاکی» در مجلس سنای آمریکا که بار‌ها از مواضع ترامپ درباره لزوم پایان دادن به حضور نظامی واشنگتن در «جنگ‌های بی‌پایان خاورمیانه» دفاع کرده است، از تصمیم اعلامی اخیر پنتاگون برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در مناطق شرقی سوریه انتقاد کرده است.

پیشتر «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا از تلاش ارتش برای تدوین طرحی جهت آنچه به ادعای او «محافظت از نفت در سوریه» خوانده شده، خبر داده بود. این سناتور حامی دونالد ترامپ مدعی شد که این طرح همچنین به دنبال جلوگیری از قدرت گرفتن مجدد داعش در سوریه است.

رند پال سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در انتقاد از مواضع گراهام و دیگر حامیان باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه، پیامی توئیتری نوشته و از ترامپ خواسته به حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان دهد.

او نوشت: «اگر شما خواهان پایان دادن به جنگ‌های پایان‌ناپذیر هستید، باید واقعا از این جنگ‌ها خارج شوید. حفاظت کردن آمریکا از (چاه‌های) نفت در سوریه، تنها سبب طولانی شدن جنگ (در سوریه) و سوق دادن کُرد‌ها به درگیری با (بشار) اسد خواهد شد».

پال خطاب به ترامپ افزود: «آقای رئیس‌جمهور! به حرف‌های لیندسی گراهام، چاک شومر (رهبر اقلیت سناتور‌های دموکرات) و دیگرانی که برای مدت‌های بسیار طولانی اشتباه کرده‌اند، گوش ندهید».

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها