سردار علی فدوی:

توانمندی های کشورمان به نسل جوان منتقل نشده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مجموعه سازمان های هنری و رسانه ای ما تاکنون نتوانستند توانمندی های انقلاب، دفاع مقدس و بطور کلی توانمندی های کشورمان را به نسل جوان منتقل سازند و این باعث شده تا خیلی از جوانان کشوری با مشخصات و شرایط ما که باید از گذشته کشورشان آگاه باشند، بی اطلاعند.
کد خبر: ۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵ - 24September 2013

توانمندی های کشورمان به نسل جوان منتقل نشده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم رونمایی از مستند «آب های جوشان» با اشاره به اینکه چنانچه از جوانان درباره دفاع مقدس و شهدا پرسیده شود، اطلاع ندارند اما درباره موضوعاتی که به آن ها پرداخته نمی شود مثل مدل مو، براحتی در مدارس گسترش دارد، اظهار داشت: توانمندی که داریم باعث شده به عنوان اولین اثر، بازدارندگی ایجاد کند و این همان موضوعی است که دشمنان ما به آن معترف هستند.

وی با تأکید بر اینکه با گذشت حدود 25 سال از پایان جنگ تحمیلی، دشمنان ما جرأت نمی کنند به کشورمان چپ نگاه کنند، یاد آور شد: آنها می خواستند تجاوز دیگری به کشورمان داشته باشند؛ اما اینکه جرأت نکردند بخاطر این است که مطمئن هستند نمی توانند. چون اگر دست به چنین کاری بزنند ضررشان بیشتر از منفعت شان خواهد بود.

سردار فدوی با یاد آوری این نکته که اصل اول در بازدارندگی این است که دشمن توان شما را قبول داشته باشد، تصریح کرد: خلیج فارس برای آمریکا و دیگر کشورهای استکباری از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر تأمین نفت توسط کشوهای این منطقه، 65 درصد گاز جهان نیز از این منطقه عبور می کند. به عبارت دیگر در زمان پایان جنگ تحمیلی که از تنگه هرمز روزانه 9 میلیون بشکه نفت عبور می کرد، اکنون به 19 تا 20 میلیون بشکه رسیده و از سوی دیگر آن زمان گرچه صادرات گاز موضوعیتی نداشت؛ اما اکنون موضوعیت بسیاری یافته به نحوی که در سال 2020 این رقم به دو برابر یعنی بین 35 الی 40 میلیون بشکه نفت در روز، می رسد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تنها عامل ادامه سلطه آمریکایی ها جلوگیری از سلطه متقابل نقاط اشغال شده مانند ژاپن، ایتالیا و آلمان بر آمریکا است، افزود: به همین خاطر است که می بینیم آمریکایی ها از اواخر سال 65 برای تأثیر گذاری بر دفاع مقدس و حضور سرباز آمریکایی بر سر چاه های نفت بصورت مستقیم با ایران وارد درگیری نظامی می شود، در پی حمله عراق به کویت به بهانه بیرون راندن آن در منطقه حضور می یابند.

وی با اشاره به تغییر استراتژی دریای آمریکا در مواجهه با نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: وجود شناورهای تندرو با قابلیت پرتاب موشک در نیروی دریایی سپاه آمریکایی ها را بر آن داشت برای مقابله با این شناورها، به همراه ناوهای خود قایق های تندرو بیشتری حمل کنند اما به جهت آن که فاقد عامل اصلی یعنی عامل انسانی متعهد و شهادت طلب هستند، توان مقابله را نخواهند داشت.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر مستند سازان ما پای کار بیایند، سایر کشورها هم از آثار این افراد استقبال می کنند زیرا ظرفیت های زیادی برای ساخت مستند در کشورمان وجود دارد.

در ابتدای این نشست، احسان محمد حسنی رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج نیز با بیان اینکه این مستند توسط مستند ساز لبنانی که پیش از این مستند «روح الله (ره)» را ساخته، تهیه شده، گفت: این مستند پس از 5/1 سال تلاش و انجام مصاحبه با کارشناسان امنیتی 10 کشور از جمله، آمریکا، انگلیس، اسراییل، ترکیه، لبنان و مصر تولید شده است.

نظر شما
پربیننده ها