جزئیات کشته شدن «ابوبکر البغدادی» منتشر شد

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چند مقام امنیتی عراقی، جزئیات جدیدی درباره نحوه شناسایی و کشته شدن سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش منتشر کرد.
کد خبر: ۳۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ - 28October 2019

جزئیات کشته شدن ابوبکر البغدادی منتشر شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراق نوشت، تیم‌های اطلاعاتی عراق، در مسیر طولانی تعقیب «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش با دستگیری یکی از دستیاران ارشد البغدادی و دریافت اطلاعات از وی درباره چگونگی فرارش طی این سال‌ها، به یک نقطه کلیدی دست یافتند.

این منابع عراقی تصریح کردند که «اسماعیل العیثاوی» از دستیاران ارشد داعش بعد از آنکه توسط مقام‌های ترکیه بازداشت و به سازمان اطلاعات عراق تحویل داده شد، فاش کرد که البغدادی معمولا گفت‌وگوهای راهبردی و مهمی با فرماندهان گروه در داخل مینی‌بوس‌های حامل میوه و سبزی برای رد گم‌کنی، برگزار می‌کرد.

یکی از مسئولان امنیتی عراقی گفت: «العیثاوی اطلاعاتی با ارزشی داد که به آژانس‌های امنیتی در عراق کمک کرد قطعات گم‌شده پازل تحرکات البغدادی و مخفیگاه‌های وی را تکمیل کنند.»

وی افزود: «العیثاوی جزئیاتی درباره 5 مرد، از جمله خودش، به ما داد که با البغدادی در سوریه و مناطق مختلف دیدار می‌کردند.»

طبق گفته مسئولان عراقی، العیثاوی دارای مدرک دکترا در رشته علوم اسلامی است و یکی از پنج دستیار ارشد البغدادی محسوب می‌شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار