سردار سلیمانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نیازمند 40 دستگاه «ایکس‌ری» هستیم/ تعهد دولت برای تحویل 15 دستگاه ایکس‌ری به پلیس

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه ما نیازمند 40 دستگاه ایکس‌ری هستیم، گفت: دولت تعهد داده تا پایان سال 15 دستگاه ایکس‌ری به پلیس تحویل دهد؛ اما تا کنون کاری در این‌خصوص صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۶۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 30October 2019

نیازمند 40 دستگاه ایکس ری هستیم/ تعهد دولت برای تحویل 15 دستگاه ایکس ری به پلیس تا پایان سالسردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری ساخت ایران در ماموریت‌های ناجا اظهار داشت: دستگاه ایکس‌ری ساخت ایران در سال‌‎های گذشته مشکلاتی در گلوگاه فنی داشت و طبق پیگیری‌هایی که داشتم هنوز برطرف نشده است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، کشور ما ظرفیت ساخت سالیانه 10 دستگاه ایکس‌ری را دارد و این در حالی است که ما نیازمند 40 دستگاه ایکس‌ری هستیم.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ما بودجه‌ای نداریم که این دستگاه را خریداری کنیم و دولت باید آن را خریداری کند و در اختیار پلیس قرار دهد. در آخرین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کردیم که نیازمند دستگاه ایکس‌ری هستیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: رئیس جمهور در این جلسه به وزیر اقتصاد دستور داد که 15 دستگاه ایکس‌ری خریداری و در گلوگاه‌هایی که مد نظر پلیس است، نصب شود؛ اما هنوز این کار صورت نگرفته است. قرار بر این بود که منابع آن از سازمان برنامه و بودجه تامین و به وزارت دفاع که شرکت سازنده تحت نظر آن فعالیت می‌کند، سفارش داده شود و تا پایان سال 15 دستگاه ایکس‌ری در اختیار ما قرار گیرد.

وی افزود: ما هنوز چشم‌انداز روشنی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار