به همت حوزه هنری تهران برگزار شد

شب خاطره رزمندگان مسیحی و آشوری در شب میلاد مسیح(ع)

دویست و پنجاه و سومین برنامه از سری برنامه های «شب خاطره»، هم زمان با سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) با حضور رزمندگان اقلیت های مذهبی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 26December 2014

شب خاطره رزمندگان مسیحی و آشوری در شب میلاد مسیح(ع)

به گزاش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، دویست و پنجاه و سومین برنامه از مجموعه نشست های «شب خاطره»، عصر دیروز با حضورخانوادههای شهدا، اقلیتهای مذهبی و خانواده شهید احمدی روشن برگزار شد.

در این برنامه به مناسبت سالروز تولد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی، ویژه برنامهای به مرور خاطرات اقلیتهای مذهبی در جبههها اختصاص یافت.

در این برنامه «بارساییان» از رزمندگان ارامنه که 24ماه در اسارت دشمن بعثی بود  و همچنین «حسنی» از بسیجیان عرصه دفاع مقدس پرداختند.

در این مراسم بارساییان به دوران اسارت اشاره کرد و گفت: وقتی امروز به عکسهایی که از اسرای عراقی وجود دارد نگاه می کنم تفاوتها را به یاد و خاطر میآورم، زمانی که در اروگاه اماره اسیر بودم بچهها را بدون دلیل شکنجه میکردند و درد آورترین صحنه برای من این بود که بچهها را شهید می کنند و آنها را در عین گمنامی خاک می کردند.

حسنی یکی دیگر از رزمندگانی بود که به بیان خاطرات خود پرداخت: این رزمنده هشت سال دفاع مقدس به شب های عملیات اشاره کرد و گفت در شب عملیات هرکس گوشهای در حال مناجات به خدای خود بود، هیچ کدام از بچهها نمی دانستند که زنده بر می گردند یا شهید خواهند شد.

وی در ادامه به شهید پازوکی وشهید محمودوند اشاره کرد و گفت: این بچهها بعد از جنگ هم میدان را خالی نکردند و گردان تفحص را به وجود آوردند و دنبال گمشدههایی گشتند که خانوادههای آنها سالها چشم انتظار آنها هستند.

گفتنی است این نشست «شب خاطره»، روز پنج شنبه چهارم دی ماه ساعت 3 بعد از ظهر، در محل تالار اندیشه واقع در حوزه هنری تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها