قدردانی از خانواده امیر سرلشکر خلبان شهید «فیروز شیخ‌حسنی»

جمعی از مسئولین شهرستان تنکابن با حضور در منزل امیر سرلشکر خلبان شهید «فیروز شیخ‌حسنی»، از خانواده این شهید والامقام قدردانی کردند.
کد خبر: ۳۶۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ - 28October 2019

قدردانی مسئولین شهرستان تنکابن از خانواده امیر سرلشکر خلبان شهید «فیروز شیخ‌حسنی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول دفتر اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تنکابن، عصر امروز (دوشنبه) با حضور در منزل امیر سرلشکر خلبان شهید «فیروز شیخ‌حسنی» از خانواده این شهید والامقام قدردانی کردند.

به گزارش دفاع‌پرس، امیر سرلشکر خلبان «فیروز شیخ‌حسنی» که اولین خلبان شهید دفاع مقدس است، سال ۱۳۳۱ در تهران پا به عرصه‌ی حیات گذاشت. دوساله بود که به همراه خانواده به تنکابن نقل مکان کرد و تا کلاس پنجم متوسطه را در رشته‌ی ریاضی با موفقیت در این شهرستان سپری کرد و برای ادامه تحصیل به تهران رفت.

وی در سن هفده سالگی و پس از کسب دیپلم ریاضی با رضایت مادر و عموی خود به دانشکده‌ی افسری رفت و پس از دریافت درجه‌ی ستوان دومی، تحصیلات خود را در رشته‌ی خلبانی آغاز کرد و پس از پایان آموزش خلبانی در ایران، برای تکمیل تحصیلات خلبانی به آمریکا رفت و دو سال بعد به ایران بازگشت و در نیروی هوایی دزفول به عنوان فرمانده پایگاه نیروی هوایی مشغول به خدمت شد و در همین شهر نیز ازدواج کرد.

شیخ‌حسنی در سه ماهگی دخترش برای بار دوم به آمریکا اعزام و موفق به ترفیع درجه شد. بعد از طی دوسال تحصیل و آموزش، در بحبوحه انقلاب به ایران بازگشت و در شهر دزفول در سمت‌های فرمانده‌ی پایگاه و فرمانده‌ی پرواز مشغول به خدمت شد.

وی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی دفاع مقدس در ۳۱ شهریور سال ۵۹ پایگاه هوایی شهید وحدتی دزفول به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آرامگاه این شهید در «تخت فولاد» اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار