سفیر یمن در نشست مقاومت، مظهر اقتدار:

استقبال یمن از میانجیگری کشورهای عربی/ مجاهدان در غربت نزد خدا غریب نیستند

ابراهیم الدیلمی با بیان اینکه مجاهدان در غربت باید تحت فرمانِ یک فرمانده الهی باشند، گفت: هرچند مجاهدان در غربت در نزد مردم غریبه هستند؛ اما نزد خدا غریب نیستند.
کد خبر: ۳۶۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ - 28October 2019

استقبال یمن از میانجیگری کشورهای عربی/ مجاهدان در غربت نزد خدا غریب نیستندبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس از دامغان، نشست «مقاومت، مظهر اقتدار» با حضور «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران، «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ زکزاکی، «عدنان القفله» معاون بین‌الملل جنبش انصارالله یمن و جمعی از فعالان محور عصر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد.

در این نشست، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران با بیان اینکه مجاهدان واقعی باید در غربت باشند، اظهار داشت: وقتی مجاهدان حرکت خود را در جامعه شروع می کنند، معمولاً با آنها همراهی نمی‌شود که این مرحله، مرحله نخست و سخت‌ترین مرحله برای این مجاهد است؛ البته اگر این مجاهد در بین مردم غریب باشد، در پیش خداوند متعال غریب نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه یمن باید بر حسب اقتدار و شرایط جامعه آن که جزیی از فرهنگ اسلامی ماست، مورد بررسی قرار گیرد، گفت: مرحله دوم برای مجاهدان در غربت مرحله فرماندهی است؛ لذا هر مجاهدی باید تحت فرمان یک فرماندهی باشد که آن فرمانده مشروعیت خود را از خداوند گرفته است.

الدیلمی با اشاره به اینکه ملت یمن پنج سال است که در مرحله دوم قرار دارند، تصریح کرد: ملت یمن دریافته‌اند که با مجاهدت در غربت می‌توانند، آرزوهای خود را محقق سازند. ملت یمن به جهانیان می‌گوید که می‌تواند الگویی برای همه ملت‌های اسلامی و عربی باشد.

وی با بیان اینکه برخی از ملت‌های اسلامی از ضعف فرماندهی رنج می‌برند، گفت: ملت یمن می‌تواند الگویی متکاملی در ساخت فرد و جامعه باشد.

سفیر یمن در ایران تصریح کرد: مقاومت اسلامی نمی‌تواند در مرحله نظامی قرار گیرد. این مقاومت باید همزمان به ساخت امت نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی نباید به تجربه خاص خود مغرور شود، چون هدف متبلور کردن آن تجربه در جامعه است، گفت: همانطور که ما جرات شجاعت را داشتیم و در جنگ نظامی پیروز شدیم، باید این جرات را نیز داشته باشیم که تا توافقات سیاسی را پیش ببریم و منطقه را از متحمل شدن به خسارت زیاد برحذر داشته و از دستاوردهای خود محافظت کنیم.

الدیلمی با تاکید بر اینکه هر طرفی با فلسطین باشد، ما در کنار او هستیم و هر طرفی که همراه با اسرائیل باشد، ما با او دشمن هستیم، بیان کرد: مساله دور شدن از آرمان‌های فلسطین یک نوع بیماری است که جان امت اسلامی را نیمه جان کرده است، ما باید رنج درمان این بیماری را بر تن بخریم و آن را درمان کنیم؛ هرچند این درمان تلخ باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه اتحاد و خنثی کردن توطئه دشمن، داشتن روحیه آزادی‌خواهی، آگاهی و تسلیم نشدن در برابر استکبار است، تصریح کرد: مؤمن فقط به فکر پیروزی نیست، هدف او رضای الهی است. هر مسلمان باید سربازی از سربازان خدا باشد و خود را آماده کند که هرچه خدا می‌خواهد، آن را انجام دهد.

وی گفت: مجاهدان در غربت باید از شخص‌گرایی دوری و از تلاش برای دستیابی به منافع شخصی خود پرهیز کنند؛ چون عاقبت امور به دست خداوند است و هرچه او اراده کند، همان اتفاق می افتد.

سفیر یمن در ایران در پایان از میانجیگری کشورهای عربی برای توافقات سیاسی استقبال کرد و گفت: برخی از کشورهای عربی اسلامی مبادرت به میانجیگری کردند که ما از حرکت آنها استقبال می‌کنیم. شاید این حرکت آنها از باز شدن پای غربی‌ها و آمریکایی‌ها در پرونده یمن جلوگیری کند.

الدیلمی تأکید کرد: جنگ ما جنگ دفاعی است، اگر طرف مقابل دست از تجاوز بردارد، ما نیز برخورد نظامی را متوقف می‌کنیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها