سه سرکرده داعش در سومالی کشته شدند

حمله هوایی یک فروند پهپاد به خودروی حامل سه سرکرده داعش در شمال سومالی به مرگ آن‌ها منجر شد.
کد خبر: ۳۶۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 28October 2019

سه سرکرده داعش در سومالی کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقامات اطلاعات آمریکایی امروز دوشنبه ادعا کرده‌اند در حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به شمال سومالی سه نفر از اعضای ارشد گروه تروریستی داعش کشته شدند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» این حمله از سوی ارتش آمریکا صورت گرفت و طی آن سه تروریست ارشد وابسته به داعش در شمال سومالی کشته شدند.

سومالی، واقع در شاخ آفریقا و پایتخت آن «موگادیشو» است. این کشور از سال 1991 گرفتار جنگ‌های داخلی است و «الشباب» از معروف‌ترین گروه‌های تروریستی این کشور در سال 2011 از موگادیشو رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد، اما همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد.

الشباب مهمترین گروه تروریستی در سومالی و وفادار به القاعده محسوب می‌شود و با گروه شبه نظامی دیگر واقع در شمال این کشور که به داعش وابسته است برای تسلط بر اراضی منطقه نبرد می‌کند. 

یک مقام ارشد اطلاعاتی سومالی نیز در این زمینه به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: «در این حمله هوایی در روز جمعه خودروی نقلیه نیروهای وابسته به داعش در منطقه کوهستانی گولیس هدف قرار گرفت.

یکی دیگر از مقامات سومالی نیز گفت که در بین کشته شدگان یک کارشناس ساخت بمب که نزدیک به یک سال در تیررس نیروهای اطلاعاتی بود، وجود داشت.

فرماندهی ایالات متحده مستقر در آفریقا (افریکم) نیز این حمله هوایی را تایید کرد و گفت، این عملیات با هماهنگی با دولت سومالی انجام شد. فرماندهی ایالات متحده مستقر در آفریقا از تداوم همکاری با شرکای خود تا برقراری امنیت کامل و طولانی مدت در سومالی خبر داد.

چندی قبل منابع سومالیایی از حمله گروه تروریستی «الشباب» به یک پایگاه ارتش آمریکا در منطقه «شبیلی السفلی» نزدیک پایتخت سومالی خبر دادند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها