شهید «علی غیاثی»:

دفاع از دین و میهن واجب است

در وصیت نامه شهید «علی غیاثی» آمده است: این را بدانید که این شهیدان هم، پدر و مادر داشتند و آرزوی ازدواج و هم میل به زندگی، انسان تا انسان فرقی ندارد، پس دفاع از دین و میهن واجب است.
کد خبر: ۳۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ - 28October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، شهید «علی غیاثی» چهارم تیر 1345، در روستای بیاض از توابع شهرستان رفسنجان متولد شد. علی تا پایان مقطع ابتدایی درس خواند و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام در پنجم خرداد 1367، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

در ادامه بخش هایی از وصیت نامه شهید «علی غیاثی» را مرور می کنیم:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ
سلام خدمت امام زمان و نائب برحقش امام خمینی و با سلام خدمت پدر و مادر گرامیم که حق زیادی بر گردن من دارند، پدر و مادرم امیدوارم که من حقیر را حلال کنی و از تمام قوم و خویشمان و هم شهری حلال بودی بطلبید و اگر خدای ناکرده بدی از من دیده اند حلال کنند و هر کسی که از من طلبکار یا چیز دیگری می خواهد به شما واگذار می کنم و شما از طرف من وکیل هر کاری هستید.

پدر و مادر جان عزیزم، تنها کسی که شاید من نتوانم آنان را راضی کنم شما هستی که یک عمر برای من زحمت کشیدی، ولی من نتوانستم تلافی بکنم و امیدوارم در دنیای ابدی شما به بهشت جلو شوید و دست من را بگیرید و به دنبال خود ببرید.

من وصیتی دارم به برادرانم دارم این است که اسلحه من را به زمین نگذارید و راه من را ادامه دهید و پیام من به مردم بیاض و هم شهری هایم این است اگر بچه های خود می خواهند به جبهه بروند جلوی آنها را نگیرید و بچه های خود را به خدمت بفرستند.

این را بدانید که این شهیدان، هم پدر و مادر داشتند و آرزوی ازدواج و هم میل به زندگی. انسان تا انسان فرقی ندارد. پس دفاع از دین و میهن واجب است، جلوگیری از جبهه رفتن نکنید و این را بدانید که مرگ آخر می رسد. بهتر آن است که شهید شدن در راه خدا و ای پدر و مادرم در مرگ من زینب وار صبر کنید که من می خواهم اشک شما باران آسمان باشد. ای مادرم اگر من در این دنیا آرزوی ازدواج داشتم، غمگین مباش که آرزوی بزرگتر من شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار