یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا خواهان تقویت ائتلاف ضد داعش در سوریه است

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا از قصد و تمایل واشنگتن برای تقویت حضور ائتلاف ضد داعش در شمال شرق سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ - 29October 2019

آمریکا خواهان تقویت ائتلاف ضد داعش در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد حضور ائتلاف ضد داعش در شمال شرق سوریه را تقویت کند و به همین منظور، روز چهاردهم نوامبر نشستی با حضور وزرای خارجه کشور‌های عضو این ائتلاف در شهر واشنگتن برگزار می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی، حدود 30 تا 40 وزیر و سازمانی که بخشی از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هستند، با ابتکار عمل فرانسه و با حمایت «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گردهم خواهند آمد.

این مقام دولت آمریکا اظهار داشت که رئیس جمهور «دونالد ترامپ» با اعلام خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از شمال سوریه در روز ششم اکتبر، پیشنهادی مبنی بر توقف مبارزه با این گروه تروریستی مطرح نکرده است.

این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت که «هرگز این باور وجود نداشت که ما مأموریت تعقیب داعش را رها خواهیم کرد. این تلاشی مهم است که ادامه می‌یابد».

گفتنی است که ترامپ برنامه خروج نظامیان آمریکا از خاک سوریه را در واکنش به انتقاد‌های کنگره از جمله شماری از جمهوریخواهان تعدیل کرد؛ برنامه‌ای که به مثابه چراغ سبز واشنگتن، آنکارا را برای اجرای عملیات نظامی علیه نیرو‌های کرد در خاک سوریه بیش از پیش ترغیب کرد.

عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد وابسته به یگان‌های مدافع خلق روز نهم اکتبر آغاز و پس از عقب نشینی نیرو‌های کرد از منطقه تعیین شده در توافق آتش بس آمریکا با ترکیه متوقف شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها