سانا: نظامیان ترکیه، گشتی روس را در «الحسکه» هدف قرار دادند

خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که نظامیان ترکیه‌ای در استان الحسکه، یک گشتی متعلق به روسیه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.
کد خبر: ۳۶۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ - 29October 2019

سانا: نظامیان ترکیه، گشتی روس را در «الحسکه» هدف قرار دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری سوری از حملات مجدد نیروهای ترکیه‌ای به شمال شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نظامیان ترکیه‌ای امروز سه‌شنبه این حملات را به گذرگاه «الدرباسیه» واقع در ریف استان الحسکه (شمال شرق سوریه) انجام دادند.

سانا خبر داد که این حملات با خمپاره بوده و زمانی صورت گرفته که گشتی پلیس نظامی روسیه در این منطقه در حال گشت‌زنی بوده است.

به گزارش این خبرگزاری، در جریان این حملات تا کنون شش غیر نظامی زخمی شده‌اند.

خبرگزاری «هاوار» -وابسته به کُردها- اما گزارش داد که در جریان این حملات، دو سرباز روس و دو خبرنگار که همراه پلیس نظامی روسیه بوده‌اند به همراه چهار غیر نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که تا لحظه تنظیم خبر، طرف روس هیچ واکنش رسمی به این حادثه نداشته است.

پلیس نظامی روسیه در اراضی مجاور منطقه عملیات ترکیه در سوریه موسوم به «چشمه صلح» از یکم آبان ماه گشت‌زنی خود را آغاز کرده است.

این مسئله پیش از توافق بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در شهر سوچی حاصل شده است.

الدرباسیه در حال حاضر تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد. پس از خروج یگان‌های مدافع خلق کُرد از الدرباسیه که بر اساس توافق سوچی صورت گرفت، نیروهای سوری پنجم آبان ماه جاری وارد این شهرک شدند.

این حادثه تنها سه ساعت قبل از پایان یافتن مهلت 150 ساعته‌ای صورت گرفت که بر اساس این توافق، باید شبه‌نظامیان کُرد از این منطقه خارج می‌شدند.

از زمانی که ارتش سوریه در اراضی مجاور مناطق تحت تصرف نیروهای ترکیه در شمال سوریه مستقر شده است، گزارش‌هایی درباره درگیری نیروهای ترکیه‌ای با نیروهای سوری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها