نگاهی به شهدای ورزشکار استان یزد

شهدای ورزشکار در طول دوران دفاع مقدس در کنار سایر اقشار جامعه نقش اساسی در پیروزی رزمندگان اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان بر عهده داشتند.
کد خبر: ۳۶۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 01November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شروع ماه آبان یادآور مردانی است که هم ورزشکار بودنند و هم از جسم فانی خود برای رسیدن به معبود الهی گذشتند آنان در طول دوران دفاع مقدس در کنار سایر اقشار جامعه نقش اساسی در پیروزی رزمندگان اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان بر عهده داشتند.

استان یزد بیش از 500 شهید ورزشکار دارد که تعدادی از آنها را معرفی می کنیم.

«شهید محمدحسین نصیری»

متولد 1338/7/18

شهادت 1359/7/18 دزفول

عملیات: آغاز جنگ تحمیلی

محل خاکسپاری :گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: هجدهم مهر 1338، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش بهاء الدين، نانوا بود و مادرش خديجه نام داشت تا پايان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و ديپلم گرفت. در رشته ورزشی فوتبال فعاليت ميیكرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. هجدهم مهر 1359، با سمت آرپی جی زن در دزفول بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

«شهید محمدحسین نکوهی گلویک»

متولد 1339/01/11

شهادت 1365/04/29 پادگان شوشتر

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: يكم بهمن 1339، در شهرستان تهران به دنيا آمد. پدرش عباس، برق كشی ساختمان می كرد و مادرش ربابه به نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته رياضي درس خواند و ديپلم گرفت و ورزشکاری متبحر بود  سال 1361 ازدواج كرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. بيست و نهم تير 1365، با سمت مربی آموزش نظامی در پادگان شهيد بهشتي شوشتر بر اثر غرق شدن و خفگی در آب به شهادت رسيد. پيكر وي در گلزار شهداي خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپردند. او را امير نيز می ناميدند.

«شهید حمید استبرقی»

متولد 10/05/1341

شهادت 05/08/1352 مریوان

عملیات: والفجر دو

محل خاکسپاری:گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: دهم مرداد 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كارگر شيرينی پزی بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و ديپلم گرفت. فوتبالیست بود و به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. پنجم آبان 1362، با سمت نيروی واحد طرح و عمليات در مريوان هنگام درگيری با نيروهای عراقي بر اثر اصابت تركش به پا، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت نامه: *ما پیرو ائمه هستیم که کشته شدن عادتشان و شهادت کرامتشان است

*خدایا وجودم را لبریز لز عشق و ایمان به خودت بگردان

*از شما می خواهم خواهر و برادرهایم را آنگونه تربیت کنید که سرباز فداکاری برای اسلام و امام باشند.

«شهید محمدرضا استقامت علی آبادی»

متولد 15/03/1342

شهادت 11/08/1361 عین خوش

عملیات :محرم

محل خاکسپاری:گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: پانزدهم خرداد 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، كارگر بود و مادرش رقيه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته ساختمان درس خواند و ديپلم گرفت. بنا بود و در رشته ورزشی فوتبال نیز فعالیت می کرد به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. يازدهم آبان 1361، با سمت آرپی جی زن در عين خوش توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. پيكر او را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت نامه: *همیشه بیدار و هوشیار باشید که شیطان در کمین است و هرلحظه میکوشد تا لغزشی در شما به وجود آورد

*پیام به برادرانم دارم که قرآن ، نهج البلاغه و درسهای خود را خوب بیاموزند

*صبور و استوار باشید که خداوند صابران را دوست دارد.

«شهید علی اصغر بنافتی زاده»

متولد 01/04/1333

شهادت 12/02/1360 دزفول

محل خاکسپاری:گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: يكم تير 1333، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، فروشنده بود و مادرش حاجيه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته برق صنعتي درس خواند و ديپلم گرفت. در رشته ورزشي فوتبال و باستاني فعاليت مي‌كرد. كارمند بهداريی بود. سال 1359 ازدواج كرد و صاحب يك دختر شد. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. دوازدهم ارديبهشت 1360، با سمت مربي آموزشي در دزفول بر اثر اصابت تركش گلوله توپ به سنگر، شهيد شد. پيكر وی در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

«شهید حسین ابهت»

متولد05/06/1342

شهادت 16/05/1364 هورالعظیم

عملیات: قدس پنج

محل خاکسپاری:گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: پنجم شهريور 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدصادق، نساج بود و مادرش رباب نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد اجتماعي درس خواند و ديپلم گرفت. كشتی گير بود. از سوي بسيج به جبهه رفت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت تخريب‌چی در هورالعظيم بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

وصیت نامه:*از شما ها می خواهم که همواره را شهدا را ادامه بدهید

*همیشه دنباله رو امام امت باشید

*امام را تنها نگذارید و موبمو دستوراتشان را عمل کنید.

«شهید محمدرضا سلطان پناه دربیدی»

متولد01/11/1332

شهادت 23/12/1363 شلمچه

عملیات: بدر

محل خاکسپاری:گلزار شهدای خلدبرین

زندگینامه: يكم بهمن 1332، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامحسين، كشاورز بود و مادرش سكينه نام داشت. تا پايان دوره كارداني در رشته تجربي درس خواند. مربي تربيتي بود. سال 1358 ازدواج كرد و صاحب يك پسر و يك دختر شد. در رشته ورزشي فوتبال و کشتی فعاليت می كرد. به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. بيست و سوم ارديبهشت 1363، با سمت فرمانده دسته در شلمچه به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند پنجم اسفند 1373 پس از تفحص در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیت نامه:*سفارش من این است که درس بخوانید و بفهمید و عمل کنید که نهایت فناء فی الله است.

*در دنیا غرق نشوید سوی کمال مطلوب همان خواسته فطرت حرکت کنید.

*شما خواهران و همسران و فرزندان بدانید شهید گریه نمی خواهد بلکه رهرو می خواهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها