فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

خراسان جنوبی بیش از 400 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: خراسان جنوبی بیش از 400 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد بیش از 100 شهید از شهرستان بیرجند هستند.
کد خبر: ۳۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ - 30October 2019

خراسان جنوبی بیش از 400 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «مهدی صادق‌احمدی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند امروز در دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته دانش آموزی اظهار داشت: هشتم آبان 59 در حالی که هنوز مدت اندکی از حمله همه جانبه رژیم بعثی صدام علیه ایران نگذشته بود نوجوان 12 ساله بسیجی شهید محمدحسین فهمیده یک اقدام شجاعانه را در مقابله با دشمن انجام داد که باعث شد امام  خمینی فرمودند «رهبر ما آن نوجوان دوازده ساله‌ای است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک دشمن می‌رود».

وی تصریح کرد: یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار در دفاع مقدس دانش آموزان بودند که بیش از 550 هزار دانش آموز سنگر علم و تحصیل را رها کردند و برای دفاع از انقلاب به جبهه ها رفتند که حاصل آن تقدیم 36 هزار دانش آموز شهید در سراسر ایران بود که از این تعداد بیش از 400 شهید از استان خراسان جنوبی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: دانش آموزان ما از همان سال اول ابتدایی مانند پسری که قلک خودش را به رزمندگان اهدا کرد تا نوجوانانی مثل شهید بهنام محمدی یا شهید سهام خیام همه در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

صادق‌احمدی با بیان اینکه شعار محوری بسیج دانش آموزی  «ایمان، قلم، شجاعت» است، افزود: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برنامه‌های مختلفی با همکاری آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که از جمله آن برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی مزار شهدا، نشست‌های بصیرتی و شرکت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان است.

وی با بیان اینکه همان طور که در براندازی رژیم و شکل‌گیری انقلاب جوانان نقش آفرین بودند و در دفاع مقدس نیز جوانان نقش اصلی را ایفا کردند و اکثر فرماندهان جنگ در سن جوانی و نوجوانی بودند، تصریح کرد: در این مقطع هم رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش و رسالت جوانان را مورد توجه ویژه قرار داده‌اند تا ان‌شاءالله جوانان بتوانند رسالت خودشان را برای حفاظت و دفاع از انقلاب و کشور و پیاده‌سازی روحیه انقلابی در همه عرصه‌ها ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار