یادداشت/ سیروس فتح‌اله‌

توطئه علیه محور مقاومت را جدی بگیرید!

معترضان عراقی و لبنانی توطئه خارجی علیه محور مقاومت را جدی بگیرند؛ این محور بود که نقشه شوم آمریکایی‌ها و غربی‌ها در منطقه خنثی کرد و امنیت از دست رفته را به غرب آسیا بازگرداند. 
کد خبر: ۳۶۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱ - 02November 2019

توطئه علیه محور مقاومت را جدی بگیرید!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله‌اتی‌کندی؛ وقتی مردم به سطحی از تنگدستی می‌رسند و می‌بینند که دخلشان با خرجشان برابری نمی‌کند و دولت نیز اقدامی موثر در راستای کاهش مشکلات آن‌ها بسته حمایتی ارائه نمی‌دهد، مجبور می‌شوند ساختارشکنی کرده و در اعتراض به وضعیت موجود به خیابان‌ها آمده و مطالبات خود را از راه تحصن و تظاهرات پیگیری کنند؛ بر همین اساس ملاحظه می‌کنیم که این روز‌ها لبنانی‌ها و عراقی‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند تا به برخی از فساد اداری، مالی و رانتخواری‌های موجود در سیستم اداره کشورشان اعتراض کنند.

هیچ شکی در این نیست که یک بخش از تظاهرات عراقی‌ها و لبنانی‌ها صنفی است که این مسأله طبیعی به نظر می‌رسد، چون مردم دغدغه معیشتی دارند و باید پیگیر دغدغه‌های خود باشند؛ اما بخش دوم تظاهرات ستون پنجم و دست بیگانگان است که می‌خواهند از خواسته‌های به حق مردم به نفع خود سوءاستفاده کرده و فضای تظاهرات مسالمت‌آمیز عراقی‌ها و لبنانی‌ها را به سمت خشونت بکشانند که در این زمینه از دو مولفه مهم رسانه و عناصر نفوذی برای ضربه زدن مقاومت اسلامی نهایت استفاده را می‌برند که در ادامه به صورت اجمالی به تشریح این دو مولفه با مصداق عینی پرداخته می‌شود.

الف: رسانه

تداوم بی‌ثباتی در عراق و لبنان به سود ملت این دو کشور نیست؛ چرا که دشمنان این ملت‌ها بویژه صهیونیست‌ها از افزایش آشوب و نا‌آرامی در این کشور‌ها استقبال و حمایت می‌کنند. تلاش رسانه آمریکایی‌ها، سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در هدایت تظاهرات لبنانی‌ها و عراقی به سمت خشونت و کشته‌سازی‌ها کاملا مشهود است.

رسانه‌های وابسته به برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس مثل «العربیة» و «الحدث» تلاش می‌کنند تا این‌طور وانمود کنند که نیرو‌های لباس شخصی وابسته به حزب الله لبنان با حضور در میادین و در میان معترضان اقدام به حمله به آن‌ها می‌کنند؛ البته حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌گونه ارتباطی میان این حزب و عناصر آشوب‌گر وجود ندارد و ما از درخواست‌های به حق معترضان حمایت می‌کنیم.

این رسانه‌ها همین سناریو را در عراق روی نیرو‌های حشد الشعبی پیاده کردند و با انتشار اخبار دروغین مدعی شدند که نیرو‌های حشد الشعبی به سمت مردم حمله کرده و معترضان را هدف قرار می‌دهند؛ این درحالی است که فرماندهان حشد الشعبی از همان ابتدای تظاهرات حمایت خود را از خواسته به حق معترضان اعلام و بر ضرورت تأمین امنیت آن‌ها تاکید کردند.

البته دعوت به خشونت و صحنه‌سازی در عراق محدود به این رسانه‌ها نبود؛ برخی از فعالان فضای مجازی که اتاق فرمان آن‌ها در خارج از عراق قرار دارد، تظاهرات‌کنندگان عراقی را به خشونت دعوت می‌کردند. یکی از این کاربران در توئیتی که مورد استقبال صهیونیست‌ها واقع شده است و گویا حرف دل رژیم کودک‌کش صهیونیست‌ها را زده است از عراقی خواسته است که انقلاب آن‌ها در صورتی به پیروزی می‌رسد که به این سه مورد توجه داشته باشند؛ یک: عراقی‌ها نباید تظاهرات خود را به میادین و سر دادن شعار محدود کنند. دوم: تظاهرکنندگان باید به خانه‌های مسئولان لشکری و کشوری و مراجع دینی که اموال آن‌ها را به سرقت برده‌اند، حمله کنند!، و سوم اینکه از آن‌ها خواسته است هرکسی سلاح در دست دارد، علیه نیرو‌های امنیتی دست به ماشه شود، چون تظاهرات مسالمت‌آمیز هیچ سودی ندارد.

ب: عناصر نفوذی

استفاده از عناصر نفوذی در تظاهرات عراقی‌ها و لبنانی‌ها از سوی ستون پنجم برای انحراف مسیر اعتراضات جهت تحقق اهداف سیاسی نیز کاملا ملموس است. با وجود اینکه تظاهرکنندگان عراقی و لبنانی پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش می‌کشاندند؛ اما برخی عناصر نفوذی، تلاش می‌کردند این روند را به سمت حمله به مواضع نیرو‌های حشد الشعبی یا هدف قرار دادن حزب الله سوق دهند.

با این اوصاف، نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر کسی پوشیده نیست؛ اما معترضان این دو کشور باید نسبت به توطئه‌های خارجی علیه مقاومت اسلامی هوشیار بوده و آن‌ها را خنثی کنند، چون به قول حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی که مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری ارتش فرمودند: «در دنیا بیشتر از همه، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشور‌های مرتجع منطقه، دارند آشوب به پا می‌کنند. به دلسوزان عراق و لبنان توصیه می‌کنم، اولویت‌شان را علاج ناامنی قرار دهند. مطالبات آن‌ها در چارچوب ساختار‌های قانونی کشورشان قابل تحقق و ممکن است، برای کشور عزیز ما هم از این فکر‌ها کرده بودند که خوشبختانه مردم به‌موقع در میدان حضور پیدا کردند و خنثی شد.»

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار