یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور در شهرستان سراوان برگزار شد

به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور با حضورامام جمعه شهرستان، جانشین سپاه، مدیر آموزش و پرورش، ریاست بنیاد شهید، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده معظم شهدا در سراوان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 30October 2019

یادواره شهیدفهمیده و۳۶هزارشهید دانش آموز کشور در شهرستان سراوان برگزار شد.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی یادواره شهید فهمیده و۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین سپاه، مدیر آموزش و پرورش، ریاست بنیاد شهید، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده معظم شهدا در دبیرستان فاطمه الزهرا شهرستان سراوان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مجتبی بامری» امام جمعه شهرستان سراوان در این آیین با تاکید بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار داشت: شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان الگو هستند.

وی با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره و زندگی شهدا عنوان کرد: شهیدان سند واقعی ایثار و فداکاری ملت هستند و به برکت خون شهداست که ایران اسلامی یک کشور قدرتمند در جهان است.

«ایوب دهواری» رئیس آموزش و پرورش سراوان ضمن اشاره به اینکه شهرستان سراوان دارای ۳شهید دانش آموز در جنگ تحمیلی است گفت: اگر دانش آموز دیروز در خط مقدم حماسه آفرید و در سنگر جبهه و جنگ جلوی توپ و تانک و مسلسل با دست خالی ایستاد، دانش آموز امروز سنگرش مدرسه است، سنگرش تحصیل علم و دانش است.

وی افزود: امروز شما در جنگ فرهنگی هستید و می‌توانید در عرصه علم استکبار را به زانو دربیاورید، باید بپذیرید از مدرسه به عنوان سنگر استفاده کنید، باید فرهنگ شهادت و ایثار به شما منتقل شود، شما وارثان و طلایه داران خون شهدا هستید که روزی آنها پشت همین میز و نیمکت ها نشسته بودند.

 اجرای مراسم استقبال توسط گروه پیشتازان مدرسه، قرائت دل نوشته توسط یکی از فرزندان شهدا و تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز از برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها