معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل كشور:

بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز است

سردارسرتیپ عسکر کریمیان با بیان اینکه بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز است، گفت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم که در واقع بیانگر اثرگذاری و جایگاه دانش‌آموزان در کشور است.
کد خبر: ۳۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ - 30October 2019

بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز استبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ «عسگر کریمیان» معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل كشور امروز در آیین استانی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدارس فارس با بیان اینکه بالاترین قشر شهدا در کشور شهدای دانش‌آموز است، گفت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم که در واقع بیانگر اثرگذاری و جایگاه دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان در عرصه کشورسازی و کشورداری است.

وی پدافند غیرعامل را دفاع بدون استفاده از سلاح در مقابل خطرات و تهدیدات، آسیب‌ها و دشمنان  دانست و گفت: لازمه این نوع دفاع، شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.

كریمیان همچنین پدافند غیرعامل را بسیار مهم‌تر از پدافند نظامی برشمرد و گفت: در شرایط کنونی کشور عزیزمان، ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش آن، یکی از الزامات است.

کریمیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که پدافند غیرعامل را امری دائمی، مستمر  و همیشگی و بسیار مهم معرفی کرده است، گفت: با آنکه از عمر سازمان پدافند غیرعامل زمان زیادی نمی‌گذرد و این سازمان جوان و نوپاست، ولی با همت تمام کارگزاران در این امر و همچنین مسئولان دلسوز و پرتلاش و فهیم در استان‌ها، اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است .

وی با تأکید بر ضرورت  فرهنگ‌سازی و اقدامات ترویجی در بحث پدافند غیرعامل گفت: بحث آموزش و شبکه‌سازی پدافند غیرعامل امری  بسیار مهم برای اجرای سیاست‌های کلان کشور است و در معاونت آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل و همچنین در دانشگاه‌های معین و زیر ربط ، این امر آغازشده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان كرد: در چند سال گذشته  بیش از ۲ هزار  فارغ‌التحصیل در مقطع فوق‌لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا در امر پدافند غیرعامل و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب ارزشمند در خصوص پدافند غیرعامل چاپ و نشر شده است.

وی تشکیل جبهه فرهنگی و پدافند فرهنگی را یکی از  روش‌های مقابله با دشمن با بهره‌گیری از مؤلفه‌های پدافند غیرعامل و ایستادگی در مقابل تهدیدات و آسیب‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: در این راستا دانش‌آموزان نقش بسیار مؤثری دارند.

کریمیان تأكید كرد: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی و نرم، زیر سؤال بردن هویت ایرانی ـ اسلامی به معنای ایجاد بحران هویت است.

وی گفت: دشمن در تلاش است با استفاده از قول‌های رسانه‌ای، مخصوصاً فضای مجازی و با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی گسترده بحران هویت به وجود بیاورد و پایه‌های اساسی قدرت ملی کشور را از بین ببرد و قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کند.

کریمیان به دانش‌آموزان توصیه کرد: باید نسبت به سرنوشت کشور حساس باشید و روحیه مطالبه‌گری داشته باشید و در تقویت این روحیه تلاش کنید و مسئولین ذیربط حاضر نیز موظفند که ایران را حفظ کنند و سالم و سلامت به دست شما آینده‌سازان بسپارند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور، از روش‌های نبرد دشمن در عرصه گسترده جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را حضور هدفمند در فضای مجازی دانست و گفت: امروز خانواده‌ای نیست که درگیر مسئله فضای مجازی نباشد؛ اگر در این فضا از توانمندی و پتانسیل‌های خود بهره نبریم قطعاً مغلوب میدان خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار