مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

خوزستان از نظر گردشگری دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است

سردار محمد علیپور گفت: خوزستان از نظر گردشگری دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اهواز می‌تواند این هویت را تکمیل کند.
کد خبر: ۳۶۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ - 30October 2019

خوزستان از نظر گردشگری دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستورکار هم‌اندیشی و بررسی طرح محتوای فضای باز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی عصر (عج) و مدیرکل بنیاد شهید خوزستان برگزار شد.

سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ابتدای این جلسه، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس طرحی است که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد و امروز به بهره برداری می رسید ولی اکنون تلاش می‌کنیم که این طرح اجرایی شود و برای نسل‌های آینده به ودیعه گذاشته شود.

وی با بیان این‌که خوزستان یک استان توانمند است، افزود: در طول سال بین چهار تا هفت میلیون نفر در قالب راهیان نور به سمت خوزستان سرازیر می‌شوند که در ایام عید تراکم سفر به خوزستان بیشتر است و امروز پیاده‌روی اربعین نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های خوزستان است که در مناطق دفاع مقدس شکل می‌گیرند و این مناسبت ها و میزبانی های ملی رسالت ما را در قبال انجام فعالیت های فرهنگی دوچندان می کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به لزوم داشتن مصوبه ستادکل نیروهای مسلح برای مراکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: در خوزستان پنج مرکز فرهنگی دفاع مقدس ایجاد شده و یا در حال ایجاد است که همه دارای مصوبه ستادکل نیروهای مسلح هستند.

سردار علیپور ادامه داد: خوزستان از نظر گردشگری دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اهواز می‌تواند این هویت را تکمیل کند.

وی گفت: ساخت موزه در حال اجراست و در حال طراحی کار در سه سطح نقش نیروهای مسلح، نقش دولت و نقش مردم خوزستان در دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌شود تا عید نوروز بخشی از محوطه باغ افتتاح شود، ادامه داد: امروز در خصوص محتوای فضای باغ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس بررسی و صحبت می‌شود و قرار است این باغ به‌ صورت جزئی از مبلمان شهری تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها