کتاب «قاب‌های خاطره» به چاپ رسید

«فاطمه محمد میرزایی» گفت: کتاب «قاب‌های خاطره 4» با موضوع نقش زنان استان مرکزی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به روایت تصویر به چاپ رسید.
کد خبر: ۳۶۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ - 31October 2019

کتاب «قاب های خاطره 4»به چاپ رسید«فاطمه محمد میرزایی» مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی در خصوص چاپ کتاب قاب‌های خاطره 4 اظهار داشت: این کتاب به همت شعبه نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مرکزی و مشارکت کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی ( ره ) در دفاع مقدس و شش هزارو 200 شهید استان مرکزی چاپ شد.

محمد میرزایی ادامه داد: کتاب قاب‌های خاطره 4، نمایشگاه تمام عیاری از جلوه‌های رشادت و استقامت زنانی است که صحنه‌های بی‌بدیلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس خلق کرده‌اند که بر خود لازم دانستیم تا این قهرمانی‌ها ثبت و ضبط شوند. 

وی گفت: چاپ این کتاب با موضوع نقش زنان استان مرکزی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به روایت تصویر پس از مراحل جمع‌آوری عکس‌ها از بین خانواده ایثارگران، عکاسان دوران انقلاب و دفاع مقدس و فعالان حوزه دفاع مقدس، موضوع‌بندی، شناسنامه‌نویسی، اسکن، بررسی و انتخاب اثر، طی 2 سال کار و تلاش پی در پی  در مهر 1398 در 1000 نسخه به اتمام رسید.

محمد میرزایی گفت: این کتاب با موضوعات نقش آفرینی زنان استان مرکزی در راهپیمایی های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت همه‌جانبه از انقلاب، تجمع اعتراض‌آمیز زنان به تصمیمات جنایت کارانه سلطنت پهلوی، شرکت زنان فرهنگی در حمایت از دستاوردهای انقلاب از جمله حجاب اسلامی و حمایت از حقوق قشر کارگری، شرکت در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی، حمایت زنان از شرکت مردان در دفاع مقدس، فعالیت‌های پشتیبانی بانوان از جبهه‌های جنگ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه  توسط بانوان به چاپ رسید.

وی گفت: رسیدگی به امور جنگ‌زده‌ها توسط بانوان فعال در بنیاد جنگ زدگان در اراک، ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مجروحین و روستاهای محروم، نقش بانوان در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه زنان، شرکت در دوره‌های آموزش نظامی، راهپیمایی‌های زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه 60 و دوران دفاع مقدس، نقش استقامت زنان در تشییع شهدا و ... از دیگر موضوعات عکس‌های این کتاب است.

محمد میرزایی ادامه داد: امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با یاری و همدلی تمام کسانی که برای روشنایی راه ایثار و شهادت تلاش می‌کنند آثار شایسته‌تری را تقدیم کنیم.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار