«جریان حکمت ملی عراق» با استیضاح «عادل عبدالمهدی» مخالف است

دفتر جریان حکمت ملی عراق در ایران انتشار اخبار و گزارش‌ها در خصوص توافق این جریان با دیگر گروه‌های عراقی برای استیضاح نخست وزیر این کشور را رد کرد.
کد خبر: ۳۶۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 31October 2019

جریان حکمت عراق با استیضاح عادل عبدالمهدی مخالف استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به‌دنبال انتشار اخباری در رسانه‌های ایران مبنی بر تلاش برای استیضاح عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و انتشار گزارش‌ها و یادداشت‌هایی در این خصوص بر مبنای اطلاعات نادرست، دفتر جریان حکمت ملی عراق در ایران با ارسال پیامی به رسانه‌های کشور، توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

در این توضیحات تاکید شده است که جریان حکمت ملی عراق، هیچگونه توافقی با جریان صدر و نصر برای استیضاح نخست‌وزیر نداشته و درخواستی مبنی بر استیضاح عادل عبدالمهدی در پارلمان ارائه نکرده است. جریان حکمت ملی نه‌تنها خواستار استعفای عادل عبدالمهدی نیست بلکه با وجود اینکه سهمی در دولت فعلی نداشته و ندارد، اما همواره حفظ نظام و حاکمیت عراق، اولویتش بوده است.

همچنین سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق پس از آغاز اقدامات اصلاحی دولت، از اقدامات مثبت دولت و پارلمان در راستای اصلاح امور و پاسخگویی به مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان حمایت کرده و معترضان را به برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و در چارچوب قانون دعوت کرده است. وی همچنین چندین بار نسبت به ورود افراد نفوذی در بین تظاهرات‌کنندگان هشدار داده و خواستار قاطعیت دولت در برخورد با قانون‌شکنان شده است.

علاوه بر مواضعی که تاکنون از سوی رهبر جریان حکمت ملی اعلام شد، وی شخصاً در این ایام با رایزنی مستمر با دولت و جریان‌های مختلف سیاسی تلاش‌هایی را در راستای کمک به دولت برای عبور از بحران آغاز کرده که امید است به‌زودی نتایج مثبتی حاصل شود.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها