مجوز رژیم صهیونیستی برای ساخت ۲۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری

منابع خبری گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی مجوز ساخت بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی جدید را در اراضی اشغالی کرانه باختری صادر کرده است.
کد خبر: ۳۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ - 31October 2019

مجوز رژیم صهیونیستی برای ساخت ۲۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی دستور ساخت ۲۳۴۲ واحد مسکونی در اراضی اشغالی کرانه باختری را صادر کرده است.

پایگاه Peace Now (صلح اکنون) که این خبر را گزارش داده نوشته رژیم صهیونیستی این دستور را روز ۱۰ اکتبر (سه هفته پیش) صادر کرده است.

این رسانه گزارش داده رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی دستور ساخت ۸۳۳۷ واحد مسکونی را در اراضی اشغالی صادر کرده است.

با این توصیف، رژیم صهیونیستی در سال جاری نسبت به سال گذشته میزان شهرک‌سازی‌ها را نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داده است. 

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار