بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج نشود، گزینه جنگ در پیش‌رو است

رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد تحولات اخیر منطقه و سوریه، بر اصرار دمشق برای آزادسازی همه اراضی سوریه تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 31October 2019

بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج نشود، گزینه جنگ در پیش‌رو استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه گفت که ترکیه نماینده آمریکا در منطقه است و اگر خاک سوریه را ترک نکند گزینه‌ای جز جنگ ندارد.

رئیس‌جمهوری سوریه شامگاه پنجشنبه (نهم آبان) طی مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی «السوریه» و «الإخباریه» گفت که ترکیه و تروریست‌های تحت امر آن باید خاک سوریه را ترک کنند.

وی گفت که عناصر مسلح در استان ادلب باید به ترکیه بروند در غیر این صورت دو گزینه بیشتر پیش‌رو ندارند؛ یا اینکه به آغوش وطن بازگشته و اوضاع آن‌ها بررسی شود و یا اینکه ارتش سوریه برای بیرون راندن آن‌ها وارد جنگ خواهد شد.

رئیس‌جمهوری سوریه در مورد کشته شدن «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش که امروز (پنجشنبه) مرگ وی از سوی این گروهک تأیید شد، گفت که سوریه از عملیات ادعایی آمریکا علیه این تروریست اطلاعی نداشت و در جریان آن هم نبود.

وی در مورد این عملیات و هدف از آن گفت: «هدف از درج اسامی چند کشور و گروه مشارکت کننده در این عملیات، اعتبار بخشیدن به این عملیات است تا این کشورها [در ماجرای ادعای آن‌ها برای مقابله با تروریسم] احساس شرم نکنند. در نتیجه به دنبال کسب اعتبار برای خود در زمینه جنگ با تروریسم هستند. ما به این گونه اعتبارها نیاز نداریم؛ چرا که آنکه در میدان واقعی با تروریسم می‌جنگد ما هستیم».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها