نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نماز مهم‌ترین عامل تربیت انسان است

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» گفت: نماز مهم‌ترین عامل تربیت انسان است و تربیت بر پایه نماز دوام دارد و اثرگذار است.
کد خبر: ۳۶۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 01November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در آیین تقدیر از فعالین طرح بزرگ سودای بندگی در لرستان که در سالن همایش‌های آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‎آباد برگزار شد، اظهار داشت: نماز فلسفه آفرینش است، نماز مصداق بارز عبادت است.

وی با اشاره به اینکه همه پیامبران وظیفه داشتند نماز را اقامه کنند، بیان کرد: تفاوت نماز در اصل عبودیت تأثیرگذار نیست.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه دو گروه در رابطه با نماز وظیفه دارند و نخستین آنان مسئولانی هستند که به برکت اسلام به مسئولیت رسیدند، ادامه داد: کسی‌که در حکومت اسلامی مسئولیت دارد وظیفه دارد در امر نماز تلاش کند کمااینکه اولین وظیفه مسئول ترویج اقامه نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که گروه دومی که در رابطه با نماز وظیفه دارند معلمان هستند، ادامه داد: نماز مهم‌ترین عامل تربیت انسان است و تربیت بر پایه نماز دوام دارد و اثرگذار است کارهای خوبی در رابطه‌با نماز در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که طرح سودای بندگی در لرستان آغاز و به‌عنوان الگو در کشور مطرح شد، افزود: آموزش عملی نماز، یاد دادن فلسفه نماز، ایجاد انگیزه و ترغیب در امر نماز در طرح سودای بندگی نهفته است.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به اینکه جوان باید بداند نماز یک تکلیف الهی و شرعی است و انسان تکلیف‌مدار در نزد خدا منزلت دارد، بیان کرد: طرح سودای بندگی آغازی برای نهضت اقامه نماز در مدارس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار