امام جمعه بوشهر:

آمریکایی‌ها به دنبال تضعیف خط مقاومت هستند

آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: غرب و بویژه آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا با براندازی در عراق و لبنان دولتی وابسته در این کشورها تشکیل و با استقرار عوامل آمریکا و کشورهای اروپایی در آن کشورها خط مقاومت تضعیف شود.
کد خبر: ۳۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ - 01November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بانک‌ها دچار بیماری اقتصادی بوده و در مسیر خدمت به تولید و مردم نیستند. در این زمینه انتظار می‌رود دولت و قوه قضائیه بزودی مسئله بانک‌ها و قوانین مربوط به آنها را حل کنند.

وی گفت: در ارتباط با صدور مجوزهای اجرا پروژه‌ها نیز تولیدکنندگان و سرمایه‌‎گذاران با پروسه‌های زمان‌بری مواجه هستند که در شرایط خاص کشور تسهیل‌گری در ارتباط با صدور مجوزها امری ضروری است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در شرایط تحریمی و کمبود برخی از کالاها شایسته نیست بروکراسی‎های طولانی اداری انگیزه تولیدکنندگان و سرمایه‎گذاران را از آنها سلب کنند.

وی اظهار کرد: برای کوتاه‌تر کردن فرایندهای صدور مجوز برای انجام پروژه‌های مختلف نیاز است در سطح ملی عزم جدی و در استان‌ها قوانین دست و پاگیر شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون تجمع‌های اعتراضی لبنان و عراق اظهار کرد: کاستی‌ها و کمبودهایی در این کشورها وجود دارد که غربی ها با سو‌ءاستفاده از این کمبودها جریان براندازی راه انداخته‌اند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها وقتی دیدند نمی‎توانند با جنگ سخت خط مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی تضعیف کنند برای تحقق هدف شوم خود رو به جنگ نرم آوردند که تجمع‌های اعتراضی عراق و لبنان نمونه بارز آن است.

صفایی بوشهری ادامه داد: غرب و بویژه آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا با براندازی در عراق و لبنان دولتی وابسته در این کشورها تشکیل و با  استقرار آمریکا و کشورهای اروپایی خط مقاومت تضعیف شود.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به صحبت‎های رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگان دانشجویان دانشگاه افسری ارتش گفت: حفظ امنیت از مهم‌ترین وموثرین عامل مورد نیاز جامعه است و چنانچه در جامعه‌ای امنیت نباشد آن خانواده دچار بحران می‌شود.

وی افزود: امنیت یکی از ارکان جامعه است که نهادهای نظامی و انتظامی در تحقق این مهم کار بسیار بزرگی انجام می‌دهند و در جامعه اسلامی نیز باید همگان حافظ امنیت باشند.

صفایی بوشهری همچنین با تقدیر از عوامل برگزاری عزاداری‎ ماه‌های محرم و صفر گفت: این دو ماه گنجی برای سعادت دنیا و رستگاری آخرت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار