امام جمعه اهواز:

ریشه مشکلات عراق در دوره اشغالگری آمریکا در این کشور است

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: ریشه مشکلات عراق در دوره اشغالگری آمریکا است، چراکه اقتصاد بغداد را محدود و طوری برنامه‌ریزی کرده که دسته‌بندی‌ها و طوایف مختلفی ایجاد شود.
کد خبر: ۳۶۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ - 01November 2019

مسئولان خوزستان، پیش بینی های لازم برای سیلاب احتمالی را به عمل آورند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید«عبدالنبی موسوی‌فرد» امام جمعه اهواز در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اهواز اظهار داشت: دولت باید مردم را به برنامه‌ریزی‌های خود امیدوار کند و قیمت تضمینی برای برنج باید به صورت توافقی باشد.

وی افزود: امسال کشاورزان خوزستانی با هزار امید برای جبران خسارت‌های سیلی که به آن‌ها وارد شد برنج کاشتند تا شاید بخشی از خسارت‌ها جبران شود ولی با کمال تاسف در سطح گسترده می‌گویند برنج‌کاری فقط ویژه شمال کشور است این درحالی است که تنها یک کارگروه فنی می‌تواند دراین باره اظهارنظر کند، کارگروه فنی می‌تواند با اضافه کردن یک تبصره اعلام کند هرجا که به اندازه کافی آب وجود دارد می‌توان کشت برنج داشت، در استان خوزستان چند رودخانه وجود دارد که وجود این میزان آب در استان نعمت است و باید همه آن‌ها را به خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم، نباید در این حوزه ضعف داشته باشیم تا بگویند که در استان پهناوری چون خوزستان نمی‌توان برنج کاشت و برنج کاری تنها مختص شمال کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد همچنین با اشاره به حضور دلالان و آسیب‌هایی که به کشاورزی کشور وارد می‌کنند، توضیح داد: امسال کشاورزان ما دست نیاز خود را دراز کردند چراکه دلال‌های از خدا بی خبر دور هم جمع می‌شوند و اعلام می‌کنند که امسال همه شالی‌ها را سی هزار ریال بخرند یا اینکه برنج از خارج کشور وارد می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت این روزهای عراق، لبنان و سوریه بیان کرد: قاطبه تحلیلگران عراقی در خصوص علت فساد اقتصادی و مدیریتی در عراق یک تحلیل متحد دارند و ریشه مشکلات فعلی در عراق را در دوره اشغالگری آمریکا می دانند چراکه آمریکا طوری برنامه‌ریزی کرده که هر دولتی سرکار بیایید باید همین روش را پیش بگیرد.

امام جمعه اهواز افزود: پارلمان عراق و حزب‌الله بارها اعلام کرده که آمریکا سیستمی در این کشور ایجاد کرد که مشکلات فعلی در نتیجه آن سیستم است، در واقع آمریکا اقتصاد آن‌ها را محدود و طوری برنامه‌ریزی کرده که دسته‌بندی‌ها و طوایف مختلفی ایجاد شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت عراق بیان کرد: گسترش دسته‌بندی‌ها و تفرقه میان طوایف موجب شده تا هر دولتی که بخواهد بر سرکار بیایید آن‌ها مانند یک سد راه برای دولت‌ها عمل کنند لذا در حال حاضر اولویت برای عراق و علاج مشکلات آن توجه به مقوله امنیت در این کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این که شعار مردم عراق درخصوص مقابله با فساد در ادارات بود، افزود: الان شعارها جابجا شده و به تعلیق درآوردن یک نظام سیاسی و به دنبال آن استعفا مطرح شده است باید دلایل این امر به خوبی مورد توجه قرار گیرد، درواقع به تعلیق درآوردن نظام سیاسی کشور پیش از طرح جایگزینی آن مطرح شده، این درحالی است که هر نظام سیاسی اگر بخواهد جابجا شود باید ابتدا جایگزین آن از سوی عقلا اتفاق بیفتد.

امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت آبگرفتگی در خیابان های اهواز و دیگر نقاط استان گفت: با توجه به سیلاب سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی به مسئولان استان توصیه می‌کنم نسبت به لایروبی، اقدامات لازم را داشته باشند، نقاط ضعف سیل‌برها را شناسایی کنند و در نقاط بحرانی شهر اهواز پمپ‌های قوی تخلیه آب مستقر کنند تا در هنگام بارش باران آب‌ها تخلیه و آرامش به زندگی مردم بازگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار