اعلام آمادگی کردها برای پیوستن به ارتش سوریه

شورای سوریه دموکراتیک شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک کرد اعلام کرد، کردها آمادگی دارند در صورت توافق با دولت دمشق درمورد اداره مناطق شمال شرق کشور به ارتش سوریه بپیوندند.
کد خبر: ۳۶۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 01November 2019

اعلام آمادگی کردها برای پیوستن به ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شورای سوریه دموکراتیک» شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک کرد اعلام کرد، کردها آمادگی دارند در صورت توافق با دولت دمشق در مورد اداره مناطق شمال شرق کشور به ارتش سوریه بپیوندند.

رییس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک این موضوع را امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک مطرح کرد.

«الهام احمد» افزود: این مساله در یک یا دو روز حاصل نمی شود بلکه نیاز به برگزاری مذاکرات با دولت دمشق دارد، اما کردها آماده هستند به ارتش بپیوندند.

این در حالیست که نیروهای دموکراتیک کرد موسوم به «قسد» روز چهارشنبه دعوت دولت سوریه از کردها برای پیوستن به ارتش را رد کرده بودند.

احمد در این مورد گفت: در بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای کرد مانند مجرمان مورد خطاب قرار گرفته اند، به همین خاطر نیز قسد این دعوت را رد کرد.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای از نیروهای کرد دموکراتیک خواسته بود برای رویارویی با ترکیه به صفوف ارتش بپیوندند.

همچنین در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده بود، این وزارتخانه آماده است تا از افرادی که برای حضور در نهادهای امنیتی سوریه تمایل دارند، دعوت به عمل بیاورد.

ترکیه ۱۷ مهر برای عقب راندن نیروهای دمکراتیک سوری (قسد) از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتشبس پنج روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه میان روسیه و ترکیه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه، نیروهای «قسد» شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها