تاکید مجدد اسپر بر چشم‌داشت آمریکا به نفت سوریه

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر مدعی شد طرح واشنگتن برای سوریه حفاظت از منابع نفتی سوریه به نفع کُردها و در راستای مقابله با داعش و دیگر بازیگران منطقه‌ای است.
کد خبر: ۳۶۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 01November 2019

تاکید مجدد اسپر بر چشم‌داشت آمریکا به نفت سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا بار دیگر مدعی شد طرح واشنگتن برای سوریه شامل حراست از چاه‌های نفت این کشور از گزند داعش و دیگر بازیگران منطقه‌ای است.

وی همچنین مدعی شد آمریکا به دنبال تضمین برخورداری نیروهای دموکراتیک سوریه از منابع طبیعی است چرا که این منابع مهم هستند و به این ترتیب، نیروهای دموکراتیک سوریه نیز به ماموریت خود و آنچه انجامش در منطقه ضروری است؛ می‌رسند.

اسپر همچنین مدعی شد هدف دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز حراست از چاه‌های نفت و تامین امنیت آنها به نفع کسانی است که تاکنون بی‌بهره مانده‌اند.

این در حالی است که روز پنجشنبه، بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه به تمسخر گفت: ترامپ بهترین رئیس‌جمهور آمریکایی تاریخ معاصر است چرا که خیلی واضح و بی‌پرده می‌گوید «به نفت احتیاج داریم»، «می‌خواهیم از دست فلانی خلاص شویم» و «به ازای پول لطف می‌کنیم». چه چیزی بهتر از یک دشمن صادق است؟

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار