مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

ویترین موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی تا بهمن رونمایی می‌شود

«محمدعلی دانشی‌­راد» گفت: ویترین موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مرحله ساخت قرار دارد و تا بهمن با اتمام می‌رسد و شاهد رونمایی‌اش خواهیم بود.
کد خبر: ۳۶۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 02November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «محمدعلی دانشی‌­راد» مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس امروز در جلسه بررسی محتوایی موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای جمع‌آوری سوژه‌های موزه لازم است معاونت تحقیقات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با همکاری پیشکسوتان رده‌های مختلف، اسناد قابل ارائه در موزه را تجمیع کند.

وی افزود: مشاور موزه‌ آرایی متخصص در این حوزه سوژه‌ها را دریافت و با ارزیابی ساختمان، سوژه‌ها را در قالب داستانی و سناریو مانند در دل ساختمان موزه دفاع مقدس می‌گنجاند.

مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه جهت فضاسازی موزه در قالب‌های دیجیتالی و تجسمی بایستی فراخوان عمومی جهت بهره‌مندی از طرح‌های هنرمندان صادر شود، تصریح کرد: در این پروسه مشاور موزه آرایی همانند نویسنده و کارگردان عمل می‌کند و بنیاد نقش تهیه‌کننده را دارد.

وی از ساخت یکی از بهترین ویترین‌ها برای موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی تا بهمن خبر داد و ابراز داشت: برای تهیه محصولی که می‌خواهیم در داخل این ویترین قرار دهیم باید کار جهادی صورت گیرد و اسناد نایاب و دیده نشده را از رزمندگان و بزرگان شهر جمع‌آوری کرد.

دانشی‌راد با تاکید بر پرهیز از اقدامات کلیشه‌ای و نمایش اسناد و تجهیزات تکراری در ویترین موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، متذکر شد: مبارزه با استعمار و استکبار باید در این ویترین نمود داشته باشد و نقص‌های موجود در حوزه عمرانی با موزه‌آرایی جذاب و مخاطب‌پسند جبران شود.

وی اذعان داشت: موزه آرایی مقوله مهمی است و چنانچه تکمیل محتوا به صورت صحیح انجام نگیرد، کل هزینه‌هایی که تاکنون برای ساخت بنا صورت گرفته است، زیر سوال می‌رود.

مدیر امور محتوایی و موزه‌­آرایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس اختصاص کتابخانه در موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برای مطالعه اسناد و ترسیم نحوه شهادت مهدی باکری را از جمله کارهایی خواند که می‌شود در موزه انجام داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها