تأکیدات شهدای دانش‌­آموزان خراسان رضوی:

اخلاص سرلوحه­ کارهایتان باشد/ در انتخاب دوست دقت کنید

دانش‌­آموز شهید «کاظم امیرخانی» در بخشی از وصیت­نامه خود آورده است: خوشا به حال کسانی که در تمام احوال، اخلاص برای خدا را فراموش نکنند و تمام کار‌های خود را مخلصانه برای خدا انجام دهند. آگاه باشید جایی که اخلاص نباشد اختلاف است و جایی که اختلاف باشد خودپرستی و هوا و هوس است و در آنجا شیطان وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 04November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، دانش ­آموزان همچون دیگر اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

حرکت حق‌طلبانه دانش‌­آموزان در مقابله با اقدامات خصمانه رژیم سفاک شاهنشاهی در 13 آبان 1357 و شهادت جمعی از آنها توسط عمال رژیم طاغوت در دانشگاه تهران، گواه این ادعا است. این روز که در تقویم کشورمان به خون دانش‌­آموزان رنگین شد روز دانش‌­آموز نام گرفت. 

در دفاع مقدس نیز دانش‌­آموزان کشورمان با حضور خود در جبهه­‌های حق علیه باطل و تقدیم 36 هزار شهید، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

امروز نیز دانش‌­آموزان کشورمان در عرصه­‌های مختلف علمی با کسب بالاترین رتبه‌­ها در جهت رشد و توسعه کشور گام بر می‌دارند.

به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز دانش‌­آموز به توصیه‌­ها و تأکیدات تعدادی از شهدای دانش‎آموز استان خراسان رضوی اشاره خواهیم داشت.

دانش‌آموز شهید «سید محمد صالح شریفی»:

باید در برابر ظلم ظالمان و مظلومی مظلومان و سیری ستمگران و گرسنگی ستم کشیدگان ساکت ننشینیم.

دانش‌آموز شهید «حسین محمدزاده قیصری»:

 به جوانان و همکلاسی‌ها توصیه می‌کنم قدر جوانی خود را بدانند و مواظب باشند که دشمن به آنها لطمه‌ای وارد نسازد زیرا تنها راه نهایی ابرقدرت‌های استعماری، جوانان پاک کشورمان است که آنان را از خود بی خود کنند. سعی کنید جوانان و شخصیت‌های ملی مذهبی کشور خودتان را الگو قرار دهید.

دانش‌آموز شهید «علیرضا مهدوی پور طرقبه»:

به دوستانم توصیه می‌کنم کارهایتان برای مردم و در جهت خدمت به مردم باشد. در درس خواندن و مسئولیت‌هایتان، تقوای الهی داشته باشید و هوشیار باشید که از یاد خدا غافل نباشید و در همه چیز و در همه جا سعی کنید رضای خداوند حکیم و رسولش را مدّ نظر داشته باشید نه خدای ناکرده رضای هوای نفستان را.

دانش‌آموز شهید «علیرضا نصیبی»:

به هم سن و سالانم و هم کلاسی‌هایم توصیه می­‌کنم مواظب معاشرت خود باشید دوستان خودتان را کاملاً بشناسید، مبادا به خاطر دوست، از وظیفه شرعی و اخلاقی خود چشم بپوشید، زیرا هستند دوستانی که باعث گمراهی و تباهی انسان می‌شوند. شما نیز سعی کنید دوستان خوبی برای دیگران باشید و معلمین خوبی برای تأثیرگذاری بر آن‌ها باشید.

دانش‌آموز شهید «مرتضی چرمچی»:

از ملت و همکلاسی‌هایم می‌خواهم که همواره به فکر خدا باشند و در راه اسلام قدم بگذارند و به گفته‌های رهبرشان گوش فرا دهند و اوامر ایشان را اطاعت کنند که اطاعت از ایشان اطاعت از امام زمان(عج) است.

دانش‌آموز شهید «مجتبی حیدری»:

نباید نسبت به خون شهیدان بی تفاوت باشید. ببینید برای شهدا چه کردید؟ برای اسلام چقدر کار کردید؟ به قول حضرت امام هی نق نزنید که انقلاب برای ما چه کرده است. ببینید شما برای انقلاب چه کردید. عمری به سر و سینه می‌زدیم و می‌گفتیم ای کاش در رکاب امام حسین(ع) می‌بودیم و ایشان را یاری می کردیم و اکنون، همان زمان است پس بیاییم با الگو قرار دادن خط سرخ شهیدان و ادامه دادن راهشان در عمل دنباله رو حرکت انبیا و ائمه باشیم.

دانش‌آموز شهید «احمد خلیلی»:

همسنگران دانش‌آموز و هنرجویان عزیز سعی کنید بیشتر قرآن بخوانید و از آن مهم‌تر به آن عمل کنید و هدف از زندگی را فراموش نکنید. معلمین گرامی از شما می‌خواهم به مسائل الهی و سیاسی و فرهنگی و وظیفه سنگینی که به عهده شماست بیشتر بها بدهید، زیرا دانش‌آموزان شما آینده‌سازان این کشورند و آن گونه که شایسته است آن‌ها را آموزش و پرورش دهید

دانش‌آموز شهید «حمید ابراهیمی»:

به دوستان و همسنگرانم در سنگر درس و تحصیل توصیه می‌کنم من در جبهه پیکار کردم و جانم را برای حفظ مملکت و کشور اسلامی فدا کردم و شما در سنگر مدرسه پیکار کنید. پیکار شما درستان است. سعی کنید شما که با ایمان هستید بیشتر درس بخوانید تا آینده مملکت بیمه شود. دست را برای خدا بخوانید تا ان‌شاالله آینده که به مدارج عالی رسیدید کارتان برای خدا باشد.

دانش‌آموز شهید «کاظم امیرخانی»:

 خوشا به حال کسانی که در تمام احوال، اخلاص برای خدا را فراموش نکنند و تمام کارهای خود را مخلصانه برای خدا انجام دهند که این کار باعث رها شدن از بند شیطان و نجات پیدا کردن است. آگاه باشید جایی که اخلاص نباشد اختلاف است و جایی که اختلاف باشد خودپرستی و هوا و هوس است و در آنجا شیطان وجود دارد.

دانش‌آموز شهید «محمد عباس‌نژاد فرنکی»:

برادران و خواهران محصل، اوقات خود را غنیمت شمارید، مبادا با پوشیدن لباس‌های مختلف و وضعیت غیر اسلامی، عمر گرانبهای خود را بیهوده بگذرانید. قدر این لحظات را بدانید، لحظاتی که برگشتنی نیست و سالخوردگان افسوس آن لحظات عمر را می‌خورند. برادران عزیز محصل درس‌ها را خوب فرا بگیرید و عمیق مطالعه کنید تا ان‌شاالله متخصص و با تقوا باشید. از این طریق است که مملکت اسلامی ما از وابستگی فرهنگی و اقتصادی رها می‌شود.

دانش‌آموز شهید «حمید شیخ الاسلامی»:

عزیزان دانش‌­آموز، رسالت خود را نسبت به انقلاب و شهدا انجام دهید که در غیر اینصورت در روز قیامت در پیش خدا و اولیاش و شهدا خجالت‌زده و سرافکنده خواهید بود.

دانش‌آموز شهید «عبدالرحیم غفوریان»:

وقتی انسان در معرض آزمایش قرار می‌گیرد باید از سر و جان بگذرد تا پیروز و سربلند بیرون بیاید، من از دنیا و منافع آن می‌گذرم به سوی دانشگاه الهی می‌روم تا با بهترین ثمره آن، یعنی شهادت مفتخر و سربلند بیرون بیایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار