کشته شدن 2 نیروی ارتش سعودی در درگیری با نیروهای یمنی

منابع خبری از کشته شدن دو نظامی ارتش آل سعود در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.
کد خبر: ۳۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ - 02November 2019

کشته شدن دو نیروی ارتش سعودی در درگیری با نیروهای یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری روز شنبه از کشته شدن دو نظامی ارتش آل سعود در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نزدیک مرز عربستان با یمن خبر دادند.

به گزارش روزنامه «ینی شفق» به نقل از «خبرگزاری رسمی عربستان»، مقام‌های سعودی اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه کشته شدن این دو نظامی ارائه نکرده و تنها اعلام کردند که این دو پرسنل ارتش این کشور در جنوب «جازان» کشته شدند.

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه را علیه یمن در ششم فروردین 1394 آغاز کرد، اما تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. گفته می‌شود ائتلاف عربستان در جریان جنگ یمن حدود 9 میلیارد و 360 میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است. گزارش جدیدی از تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون نیز منتشر شده که نشان می‌دهد در این بازه زمانی یکصد هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی«گاردین» آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که 12 هزار غیرنظامی در حملات مستقیم جان خود را از دست داده‌اند و 20 هزار نفر در سال جاری میلادی در یمن کشته شده‌اند و امسال را به دومین سال مرگبار جنگ یمن بعد از سال 2018 تبدیل کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان در روزهای گذشته نیز از کشته شدن 6 نظامی این کشور در مرز جنوبی عربستان خبر داده بود.

این در حالی است که مقامات عربستان سعودی به ندرت به تلفات سربازان و تجهیزات نظامی خود در درگیری با نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های نبرد با ارتش یمن اذعان می‌کنند. 

درگیری‌های مرزی عربستان و یمن در مرزهای جنوب عربستان در استان‌های «عسیر»، «نجران» و «جازان» با مرز شمالی یمن روی می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار