مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

13 آبان به معنای مقابله با استکبار است

سرهنگ «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموزان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توطئه‌های آنان و دوستانشان را برملاء و افشا کردند، گفت: معنا و مفهوم 13 آبان مقابله با استکبار است که باید همه مسئولین به این موضوع حساس باشند.
کد خبر: ۳۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 03November 2019

13 آبان به معنای مقابله با استکبار است/ 13 آبان توطئه های استکبار را افشا کرد سرهنگ «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در شیراز با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموزان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توطئه های آنان و دوستانشان را افشا کردند، اظهار داشت: معنا و مفهوم 13 آبان مقابله با استکبار است که باید همه مسئولان به این موضوع حساس باشند.

وی بیان داشت: شاید پرتنش ترین قرن برای حیات بشریت  قرن بیستم بود، دو جنگ جهانی رخ داد، ضمن اینکه بسیاری از ملت های دنیا که زیر یوغ استعمار بودند، در این دوران قیام کردند. نهضت های آزادی بخش، تقریبا بخش های زیادی از آفریقا و آسیا و حتی آمریکای لاتین را در برگرفت و بسیاری از کشور هایی که امروز با عناوین کوچک و بزرگ می شناسیم، در همین ایام استقلال یافتند.

وی با بیان اینکه در قرن بیستم، سه مورد خیلی به چشم آمد و بزرگ شد، گفت: اول، دو جنگ جهانی و دیگری انقلاب اسلامی؛ اما چرا انقلاب اسلامی؟ چون در 1917 و در آستانه قرن بیستم، انقلاب بلشویکی میان کمونیست ها روی داد که خیلی هم جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. آن هم در کشوری که 22 میلیون کیلومتر مربع مساحت داشت و شرق و غرب را در بر می گرفت.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی، سه ویژگی خاص برای این انقلاب بزرگ برشمرد و بیان داشت: یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که نه مورد حمایت بلوک شرق است و نه مورد حمایت بلوک غرب؛ و نه تنها مورد حمایت نیست؛ بلکه هر دو بلوک هم علیه آن هستند.

کوشکی ادامه داد: ویژگی دیگر انقلاب اسلامی، این است که پرچمی را بلند کرده که در قرن بیستم اصلا سابقه نداشته است و آن، پرچم مذهب است. امام (ره) با این شعار و با تأثیر از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به میدان آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس افزود: ویژگی سوم انقلاب اسلامی، این است که امام خمینی در کشوری قیام کرد و مردم حمایتش کردند که آمریکایی ها به آن جزیره ثبات می گفتند. امام راحل (ره) تنها با تعدادی یار محدود انقلاب را آغاز کرد؛ اما با شهادت حاج آقا مصطفی خمینی، طوفان انقلاب شروع شد و شعار اصلی انقلاب، که باعث همه دشمنی های مستکبران جهان با آن است، این بود که امام فرمودند انقلاب ما انقلابی است که با مستکبرین در تقابل است و هرکس مستکبر است، در جبهه مقابل ما قرار دارد.

رییس هیئت رزمندگان اسلام استان فارس تأکید کرد: من قبول ندارم که بعضی ها می گویند «ما کار به کار کسی نداریم». اتفاقا ما کار به کار همه داریم. کار به دو گروه داریم: یکی مستضعفین و دیگری مستکبرین. مستضعفین مورد حمایت ما هستند و مستکبرین در تقابل با ما قرار دارند.

وی تصریح کرد: انقلاب زمانی آغاز شد که مستکبرین شرق و غرب می گفتند همه باید با ما باشند، یا با طرف مقابل ما؛ حتی گروه بی طرف هم برایشان تعریف نشده بود. بعضی کشورها در همین دوران در قرن بیستم، تلاش کردند هم با بلوک شرق باشند هم با بلوک غرب و اتفاقا ایران هم یکی از این مدل کشورها بود.

کوشکی گفت: با پیروزی انقلاب اولین گروه هایی که مقابل آن ایستادند، کسانی بودند که دست پرورده آمریکا و یا بلوک شرق مثل حزب توده بودند. این نشان می دهد که انقلاب اسلامی یک اصالت الهی و بنیانی دارد و در ذات خود، استکبارستیز است و حامی مستضعفین.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه زندگی در دوران کنونی جای شکر زیادی دارد، گفت: خدا را شکر می کنم که عمر ما را در این دوران قرار داد و پدر و مادران ما را طوری قرار داد که ما را در این راه تربیت کنند و علما در این دوران، از ما دستگیری کردند، و شکر دیگر، اینکه خدا دوستان خوبی مثل شهدا را به ما داد.

وی گفت: 13 آبان 58، که کمتر از یک سال از انقلاب گذشته بود، انقلابیون دانشجو که گوش به فرمان ولی خدا بودند، فهمیدند که اگر نجنبند، کار از کار می گذرد. لانه جاسوسی را تصرف کردند و این امر، فضاحتی برای آمریکا در عرصه بین المللی شد.

سرهنگ کوشکی با تصریح بر اینکه در آن زمان که کسی حتی به سگ آمریکایی ها هم جرأت "تو" گفتن نداشت، با این کار، اولین تحقیر حقیقی آمریکایی ها در قرن بیستم رخ داد. تحقیر دیگر، شکست مفتضحانه آمریکا در طبس بود که با مشیت الهی رقم خورد. "خدا با ماست" معنی واقعی خودش را آنجا نشان داد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، تحقیر سوم آمریکا هم وقتی بود که معاهدات را به نفع ایران به اجبار پذیرفت. پس با این تحقیرهای پی در پی، جنگ را در سال 59 به ایران تحمیل کردند و یک آدم بی هویت، قدرت طلب و شهرت طلب بدون دین و آئین و مذهب، با ارتش تا دندان مسلح، را برای حمله به ایران تحریک کردند.

این یادگار دفاع مقدس افزود: صدام در بصره یک مصاحبه می کند و می گوید جواب سوالاتتان را هفته آینده در تهران خواهم داد و اینگونه تحقیر چهارم آمریکا رقم خورد. هشت سال شهدای رعنا قامتمان ایستادند و مقاومت کردند و گفتند "خدایا! ما سربازان دین تو هستیم"؛ و اینگونه با مقاومتی بی نظیر، نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کردند.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس، بار دیگر هم آمریکا تحقیر شد و در فتنه تیر 78 که خیلی ها مطمئن بودند که دیگر انقلاب تمام شد؛ و باز هم فتنه 88 از این نمونه است. خدا این ها را نشان می دهد که هم قدرت ولی خدا و هم قدرت مومنین را به رخ بکشاند. سختی کشیدیم، شهید دادیم، امام سربلند بودیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در ادامه تحقیرهای آمریکا در ایران، به تحقیری دیگر در مذاکرات اشاره کرد و گفت: آمریکایی که نعره می کشید، پای مذاکره آمد و نشان داد که پذیرفته است انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای تثبیت شده و من با آن وارد مذاکره شده ام.

به گفته وی، حتی در برجام هم با به کرسی نشستن حرف ولی امر مسلمین، با روی کار آمدن ترامپ دیوانه و پاره کردن برجام، باز هم امریکا تحقیر شد، شکست داعش در منطقه هم به نوعی تحقیری بیش از پیش برای آمریکا بود.

این جانباز دوران دفاع مقدس تأکید کرد: ان شاءالله تحقیر بعدی، عبور از پیچ تاریخی است که در حال عبور هستیم. دشمن می داند که در حال موازنه قواست و نمی تواند به صورت نظامی با ما وارد جنگ بشود.

به عقیده این یادگار هشت سال دفاع مقدس، 13 آبان عزتمندی مردم در استقامت و ایثارگری به پای انقلاب است.

وی گفت: 13 آبان نقطه عطفی است در ایستادگی مقابل آمریکا و الگویی برای جهانیان که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها