مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

حضور پرشور جوانان انقلابی در راهپیمایی 13 آبان عامل قدرت کشور است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: آنچه که به نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند تا به عنوان ید واحده مقابل استکبار بتواند قد علم کند حضور پرشور جوانان انقلابی در راهپیمایی 13 آبان است.
کد خبر: ۳۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ - 03November 2019

حضور پرشور جوانان انقلابی در راهپیمایی 13 آبان عامل قدرت کشور در مقابله با استکبار استسرهنگ «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با اشاره به نقش آمریکا در اتفاقات ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا در ارتباطاتی که با ایران داشته از 66 سال پیش نقشش پررنگ‌تر شده است. آمریکا با حضور در کودتای 28 مرداد به صورت جدی‌تر در سیاست ایران ورود پیدا کرد به طوری که از همان زمان هر اتفاقی که در ایران رخ می داد نقش آمریکا به صورت پیدا یا پنهان در آن قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه اولین اتفاق بحث تبعید امام به ترکیه بود که بر اساس اعتراضی که حضرت امام به طرح کاپیتولاسیون که از سوی آمریکا مطرح شده بود داشتند، ایشان را تبعید کردند، اضافه کرد: شاید بتوان گفت تبعید امام هجرتی بود که سر منشا رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: در همان ایام حضرت امام فرمایشاتی داشتند که سربازان ما در گهواره‌ها هستند و در سال 57 دانش آموزانی که همراه اقشار مردم در راهپیمایی علیه رژیم شاه شرکت کردند این وعده امام خمینی(ره) را محقق کرد، سربازانی که با خون خودشان نهال انقلاب را آبیاری کردند.

فخر با اشاره به جریان تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام افزود: امام از این جریان تعبیر به انقلاب دوم و حرکت دانشجوان را کاملا تایید کردند، امروز شاید برای دانش آموزان و دانشجویان این سوال مطرح باشد که علت این تایید و تاکید در تسخیر سفارت آمریکا چه بود که باید این گونه پاسخ داد، وقتی دانشجویان به ساختمان سفارتخانه ورود پیدا کردند این ساختمان در ظاهر یک سفارتخانه بود ولی در واقع این ساختمان یک جاسوس خانه بود.

وی تاکید کرد: کار دانشجویان باعث شد از پدیده نفوذی که در حال رخ دادن بود جلوگیری شود و اقدام آنان به حفظ انقلاب اسلامی کمک کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همه این اتفاقات بعلاوه جریاناتی که از تقابل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی چه قبل و چه بعد از انقلاب وجود دارد همه باعث شد که این روز به نام روز مقابله با استکبارستیزی نامگذاری شود.

این مسئول افزود: این تقابل آمریکا با نظام ما نه تنها در طول این سال‌ها کم نشده بلکه روز به روز بر آن افزوده شده و گرامیداشت این روز به خاطر این است که نسل جوان و نوجوان ما با نقش آمریکا در سرکوب آزادی خواهان جهان بیشتر آشنا شود.

وی با بیان اینکه بحث مهمی که بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب باید بیشتر به آن توجه کرد افزایش اطلاعات و اغناسازی جوانان درباره علت این دشمنی است، تصریح کرد: جوان امروز به دلیل دسترسی وسیعی که به  اطلاعت دارد این آمادگی را دارد که با نگاه به تاریخ آمریکا و اقداماتی که این کشور در تسخیر و تسلط بر ملت‌ها داشته به این باور برسد که همه تلاش این کشور تنها تجاوز و تسلط بر کشورها است نه خیرخواهی.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر در همین تاریخ خودمان دقت کنیم و حافظه تاریخی کشورمان را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هرجایی که به جوانان اعتماد کردیم و بر عنصر قدرت تکیه داشتیم پیروز بودیم، ولی هرجا که وارد مذاکره شدیم به نتیجه مطلوب نرسیدیم و شاید بیان همین تاریخ برای اغنای جوانان و نوجوانان کافی باشد.

فخر با تصریح بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باید همیشه در تجمعات باشد، گفت: البته باید توجیه و اغنا در گفتن این شعار هم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا نسل جوان بدانند که در ترازوی عدالت کفه مذاکره سنگین‌تر است یا کفه مقاومت و نتیجه هرکدام برای ما چه بوده است.

وی اضافه کرد: وقتی بصیرت جوانان و اقشار مختلف مردم بالا برود آن موقعی که می‌خواهند رای بدهند و در انتخابات‌ها شرکت کنند به کسی رای می‌دهند که شعار استکبارستیزی در او نهادینه شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکید کرد: آنچه که به نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند تا به عنوان ید واحده مقابل استکبار بتواند قد علم کند حضور پرشور جوانان انقلابی در راهپیمایی 13 آبان همگام با همه اقشار مردم و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

این مسئول متذکر شد: در کنار این حضور باید کسانی که تریبون دارند و اولیای دانش آموزان منظور از سردادن این شعارها را برای نسل جدید تبیین کنند و به آنها بفهمانند که شعار مرگ دادن ما علیه سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا است که منجر به سلطه بیشتر بر مردم جهان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار