معرفی کتاب؛

«خط عاشقی»

کتاب «خط عاشقی» روایاتی کوتاه از عشق شهدا به حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) است.
کد خبر: ۳۶۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 03November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «خط عاشقی» ماجرای شیدایی، دلبستگی و رمز و راز شهدا با امام عاشقان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که خاطرات 80 شهید پرافتخار میهن اسلامی‌مان را در بر گرفته است.

خاطرات این کتاب توسط «حسین کاجی» گردآوری و تدوین شده و به همت معاونت تبلیغات آستان قدس توسط نشر «حماسه یاران» به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب «خط عاشقی» در شمارگان 10 هزار جلد در 88 صفحه با قطع رقعی در سال 1396 چاپ شده است.

بخشی از کتاب

خاطره‌­ای از سردار شهيد حسن باقری:

می­‌گفت با فرماندهان سپاه رسیده بودند خدمت آیت الله بهاالدینی. وقتی از مشکلات اداره امور جنگ گفته بود، آقا فرموده بودند: «ما توی ایران یک طبیب داریم که همه دردها را شفا می‌دهد. همه چیز را از ایشون بخواهید. این طبیب، حضرت امام رضا (ع) است. چرا حاجت‌هاتون رو از امام رضا (ع) نمی‌خواهید؟!»

یک روز بعد از این ملاقات، رفته بود زیارت امام رضا (ع). وقتی وارد حرم شده بود، حال خوبی پیدا کرده بود. سرش را گذاشته بود روی ضریح مطهر و حسابی با آقا درد دل کرده بود. یاد جمله آیت الله بهاالدینی افتاده بود و فکر کرده بود که از امام رضا (ع) چه بخواهد. هیچ چیزی ارزشمندتر از شهادت به ذهنش نرسیده بود؛ برای همین از آقا طلب شهادت کرد.

از این ماجرا، یک هفته بیشتر نگذشته بود که دعای حسن مستجاب شد. امام رضا (ع) همان چیزی را برآورده کرد که حسن خواسته بود: پیوستن به کاروان سرخ شهادت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار