بیانیه اداره كل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت 13 آبان؛

جوانان هیمنه استکبار جهانی را با پیروی از ولایت فقیه شکستند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت 13 آبان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۶۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ - 03November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت یوم الله 13 آبان روز استکبارستیزی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است:

«لن یجعل الله للکافرین علی المومینن سبیلا» سوره  نساء آیه 141

اسلام دین زندگی است و هدف همه انبیای عظام نیز سامان دادن زندگی بشریت با زیانی فطری بوده است تا بتواند انسانها را از اسارت نفس نجات دهند و به عبارتی ارجح تر همه انبیاء (ع) آمده اند تا طغیان گری و سرکشی در برابر حقیقت را که تعبیر به استکبار می شود، ریشه کن کنند.  
 
امام خمینی (ره) با تکیه بر این دیدگاه ارزشمند و الهی از سال 1341 برای مبارزه با لوازم و آثار استبدادی و استکبار جهانی به پا خواستند و پس از تحمل 14 سال تبعید و دوری از امت اما با همراهی دلهای حق طلب ملت ایران توانست پایه های استکبار را از کشور زدوده و در قانون اساسی ج.ا.ا. نیز آرمان ملت ایران را سعادت بشریت دانسته و مبارزه هر ملتی را در برابر استکبارجهانی  مورد حمایت قرارمی دهند.
 
استکبارستیزی از نگاه امام (ره) دارای راهبردهای هشتگانه‌ای است که امروزه منشور مبارزه همه آزادیخواهان و حق طلبان سراسر گیتی است، در این رویکرد استکبارستیزی خاستگاهی الهی دارد، دائمی است و تهاجمی، بر اساس تکلیف الهی است و حمایت از مستضعفین محور مبارزه است و به طور سازش ناپذیر و با تمام قوا، تا نابودی استکبار جهانی تداوم خواهد داشت.
 
به همین دلیل است که 13 آبان 1357 که در فاصله سال 1343 تا 1358 آبستن سه واقعه مهم تبعید امام (ره)، شهادت 56 شهید و نوگل دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی استکبار بود، نقطه عطفی در انقلاب اسلامی تلقی و به عنوان یوم الله و روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شده است، هیمنه استکبار جهانی بدست جوانان پرشور و انقلابی ایران با پیروی از فرامین  ولایت فقیه شکسته شده است.
 
امروزه در راستای گام دوم انقلاب اسلامی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلام و تداوم استکبارستیزی ملت ایران، لازم است که با برجسته سازی تعلقات سرزمینی ملی و دینی، تعیین نمادهای ملی و تاکید بر وحدت بین آنها، تولید انبوه مفاهیم و محتویات فرهنگی از طریق رسانه ملی و بازتولید گفتمان الهی شریعتمدار حاوی تکثر و تنوع ادیان و مذاهب برای تحکیم انسجام ملی و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی با پیشگامی در فراگیری و صراحت در اطلاع رسانی اثربخشی، ارزش های خلق شده در هشت سال دفاع مقدس که خون بهای شهدای گرانقدر آن دوران زرین است، به نسل های متمادی کشور منتقل و بستر لازم برای تاب آوری و طاقت پذیری امنیت ملی را فراهم کند.
 
به همین مناسبت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دانش آموز، از آحاد مردم سرزمین حماسه های دیدنی و لاله های واژگون دعوت می کند، همان طور که در شکل گیری انقلاب اسلامی و خشکاندن ریشه های توطئه گران داخلی و خارجی نقش موثری ایفا کرده‌اند، با حضور پررنگ خود در یوم الله 13 آبان مشت محکمی بر یاوه گویان استکبار جهانی کوبیده و گامی بلند برای خنثی‌سازی بحران سازی‌ها و تحریم‌های متعدد امروزی دشمنان بردارند.
 
انتهای پیام/                                                                                                                  
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار