رئیس دانشگاه سمنان:

کلاس‌های درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به صورت میدانی برگزار شود

«مسعود نصیری زرندی»گفت: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور برگزار شود تا تاثیر‌گذاری و جذابیت آن برای دانشجویان دو چندان شود.
کد خبر: ۳۶۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 04November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «مسعود نصیری زرندی» رئیس دانشگاه سمنان در دیدار با سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در خصوص اهمیت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اظهار داشت: تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس که واحدی اختیاری محسوب می‌شود باید به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگا‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور برگزار شود تا تاثیر‌گذاری و جذابیت آن برای دانشجویان دو چندان شود و عملیاتی شدن این موضوع همکاری دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

وی گفت: می‌توان با بهره‌گیری از اساتید مجرب و افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و با بیان خاطرات و ایثارگری‌های آنان بر جذابیت این واحد درسی برای دانشجویان افزود تا نسل جدید و جوان باید با ارزش‌ها و منزلت آثار دفاع مقدس آشنا شوند.

نصیری ادامه داد: دفاع مقدس برای ما یک فرهنگ و مکتب است و وظیفه ما حفظ فرهنگ دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد شهدا  و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بر تقویت بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه مادر استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما انتقال تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است و دانشگاه‌ها بهترین مکان برای اشاعه و تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن هستند.

وی دفاع مقدس را درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی دانست و افزود: رزمندگان نشان دادند که با دست خالی، اما ایمان می توان در برابر دشمنانی که با تمامی تجهیزات و امکانات نظامی به میدان آمده‌اند، ایستاد، رزمندگان با صبر، مقاومت و وحدت به پیروزی رسیدند و اکنون نیز ما باید از پیام آن مقاومت پیروزمندانه درس بگیریم.

این مسئول در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان داشت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

سلامی ادامه داد: دفاع مقدس برجسته‌ترین و مهمترین صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی است و دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور باید با گذران دو واحد درسی دوران دفاع مقدس را شناخته و این فرهنگ را در زندگی خود جاری کنند.

وی همچنین خواستار همکاری و مساعدت دانشگاه سمنان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون 590 مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه سمنان با توجه به دارا بودن اساتید مجرب و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ادبیات پایداری می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

در این دیدار درباره محورهای همکاری دانشگاه سمنان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله بازدید کارکنان و اساتید دانشگاه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان، جمع آوری خاطرات استادان و کارکنان رزمنده از دوران دفاع مقدس، برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع  گام دوم انقلاب ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید،‌ حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و طرح‌های پژوهشی،‌ طرح کسر خدمت سربازی ویژه دانشحویان کارشناسی ارشد و تشکیل کارگروه مشترک بین دو مجموعه  بحث و بررسی شد.

برگزاری کلاس های درس دفاع مقدس در دانشگاهها به صورت میدانیبرگزاری کلاس های درس دفاع مقدس در دانشگاهها به صورت میدانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار