نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران:

قدرت آمریکا افول کرده است/ انقلاب دوم ملت ایران تسخیر لانه جاسوسی بود

حجت‌الاسلام «علی شیرازی» انقلاب دوم مردم ایران را تسخیر لانه جاسوسی دانست و گفت: امروز قدرت آمریکا افول کرده است، آن زمان که آمریکایی‌ها قدرتمند بودند نتوانستند مانع حرکت مردم ایران شوند و ملت ایران به دنیا نشان داد که می‌شود در مقابل امریکا و در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
کد خبر: ۳۶۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ - 04November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان در یزد اظهار داشت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استبکار جهانی و روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز است، 13 آبان همچنین روز تبعید حضرت امام در سال 1343 از ایران است.

وی افزود: در سال 1339 که در این کشور رژیم پهلوی حاکم بود، آمریکایی‌ها به شاه ایران دستور دادند علی امینی را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کند تا او آنچه را که میل آمریکایی‌ها است در این کشور اجرایی کند.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکایی‌ها به شاه این کشور پیغام دادند آنچه را که ما می‌گوییم انجام دادی که هیچ والا تو را برمی‌داریم و علی امینی را جایگزین می‌کنیم؛ سال 40 امینی برای تغییرات طبق میل آمریکایی‌ها نخست‌ وزیر شد و شاه این کشور بعدا پیغام داد به آمریکایی‌ها و گفت تقاضا می‌کنم امینی از نخست‌ وزیری جابجا شود، چون امینی را برای خود خطر می‌دید و آنچه را که شما بخواهید خودم انجام می‌دهم؛ نتیجه فشار آمریکایی‌ها و حرکت طاغوت ایران این شد که قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 توسط مجلس ایران، مجلس سنا و مجلس شورای ملی تصویب شود.

شیرازی اضافه کرد: همان روزها امام خمینی از زندان آزاد شده بودند، به قم رفتند و در روز 8 آبان 1343 امام در قم سخنرانی کردند، امام در آن سخنرانی فرمودند این قانون برای قدرت گرفتن آمریکا در این کشور و برای شکستن عظمت مردم ایران تصویب شد.

وی عنوان کرد: امام علیه این قانون فریاد زد، اساس این حرکت برای ترویج تفکر غربی و برای از بین بردن اسلام در این کشور بود. آن روز امام در آن سخنرانی فرمودند علمای قم، علمای تهران، علمای مشهد، علمای نجف من اعلام خطر می‌کنم اسلام در خطر است.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران یادآور شد: برنامه این بود که اسلام را متلاشی کنند و راه پیغمبران و اولیای الهی را در هم بشکنند اما امام در مقابل این حرکت ایستاد و سخنرانی امام علیه شاه نبود علیه آمریکا بود و وقتی علیه آمریکا فریاد زد او را به ترکیه تبعید کردند؛ تصور می‌کردند اگر امام تبعید شود و قانون کاپیتولاسیون تصویب شود استبکار به اهداف خود می‌رسد.

شیرازی تأکید کرد: ملت ایران زیر پرچم امام و زیر پرچم ولایت فقیه حرکت کرد و مبارزه و ایستادگی کرد و شکنجه‌ها و سختی‌ها را پذیرفت؛ 15 سال ملت ایران مبارزه کرد و اوج این مبارزه در سال 56 بعد از شهادت حاج آقا مصطفی فرزند امام بود؛ در اول آبان 1356 و بعد از شهادت حاج آقا مصطفی این شهادت بهانه‌ای برای اوج گیری انقلاب شد و مردم قم قیام کردند و حرکت 19 دی 56 به راه افتاد بعد حرکت 29 بهمن مردم تبریز و بعد از آن حرکت 10 فرودین 57 مردم یزد در امتداد این حرکت و این قیام چله به چله اوج گرفت تا 12 بهمن 57 که امام وارد این کشور شد.

وی تصریح کرد: امریکا و طاغوت ایران و نوکران آمریکا نتوانستند پایه‌های حکومت اسلامی را که در حال شکل‌گیری بود سست کنند و امام در اوج عزت وارد این کشور شد و در اوج عزت در 12 بهمن 57 در بهشت زهرا سخنرانی کرد؛ 10 میلیون نفر مردم از سراسر کشور برای استقبال از امام آمده بودند، امام با پشتوانه‌ای که داشت در بهشت زهرا اعلام کرد ما تشکیل نظام اسلامی می‌دهیم و ما دولت بختیار را سرنگون می‌کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز قدرت امریکا افول کرده است، امروز آمریکایی‌ها نه در ایران نه در عراق و سوریه و یمن و نه در افغانستان و پاکستان توان ندارند، آن‌ها دیگر در غرب آسیا قدرت ندارند؛ آن روز که آمریکایی‌ها قدرتمند بودند نتوانستند مانع حرکت مردم ایران شوند و ملت ایران به دنیا نشان داد که می‌شود در مقابل امریکا و در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

شیرازی خاطرنشان کرد: انقلاب دوم ملت ایران تسخیر لانه جاسوسی بود، ملت ایران در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی را تسخیر کرد، بعد از اینکه لانه جاسوسی تسخیر شد مشخص شد این سفارتخانه نبود بلکه لانه جاسوسی بود برای توطئه و فتنه علیه انقلاب اسلامی ایران و برای اینکه جمهوری نوپای ملت ایران را سرنگون کنند.

وی گفت: ملت ایران وقتی لانه جاسوسی را تسخیر کرد امام فرموند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است و انقلاب دوم از انقلاب اول مهم‌تر است اینجا هم آمریکایی‌ها هر چه تلاش کردند که به داخل ایران برگردند ملت ایران نگذاشت، ملت ایران زیر پرچم ولایت فقیه ایستاد و توطئه امریکا را در هم شکست و این درس بزرگی برای دشمنان این ملت بود.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: دشمن احمق و جاهل است والا وقتی دوبار در دو میدان عظیم از دست ملت ایران شکست خورد درس می‌گرفت، اما درس نگرفت؛ در جنگ 8 ساله تصور کردند می‌توانند این ملت را بشکنند اما نتوانستند و هر توطئه‌ای را علیه ملت ما شکل دادند نتوانستند انقلاب را تضعیف و جمهوری اسلامی را از صحنه بیرون کنند.

این مسئول افزود: در جنگ دشمن شکست خورد و شکست دشمن در جنگ یعنی شکست آمریکا، چرا که آمریکایی‌ها از همان روز اول پشت سر صدام قرار گرفتند و برای بازگرداندن قدرت امریکا به این کشور اقدام کردند اما نتوانستند.

وی یادآور شد: دشمنان بعد از جنگ، تهاجم فرهنگی را شکل دادند چون فهمیدند چیزی که ملت ایران را مقابل استکبار مقاوم نگه داشته است فکر و فرهنگ و بصیرت و اسلام‌گرایی ملت ایران است، لذا تلاش کردند این ملت را از اسلام و قرآن و مبانی امام و ولایت جدا کنند، اما در جنگ فرهنگی هم دشمن شکست خورد.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: این ملتی که سالها دشمن تلاش کرد فکر او را آسیب بزند در مقابل تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق وارد صحنه شد و جوان دوران مبارزه با داعش پرشورتر از جوان دوران 8 ساله دفاع مقدس وارد میدان مبارزه شد و جان و سر داد و سختی را پذیرفت و دشمن را در عراق و سوریه شکست داد.

شیرازی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تصور می‌کنند می‌توانند انتقام خود را بخاطر این شکست‌ها از جبهه مقامت و ملت ایران بگیرند و تلاش کردند در لبنان و عراق و کردستان سوریه فتنه کنند با این تصور که می‌توانند این فتنه‌ها را درون کشور ما بکشانند.

وی بیان داشت: من به دشمن اعلام می‌کنم شما تلاش کردید سوریه را بشکنید اما امروز سوریه سربلند ایستاده است و آن دشمنی که از سوریه بیرون می‌رود داعش و امریکا است. توطئه عراق و توطئه لبنان هم رو به شکست است.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: آمریکای امروز، امریکای 20 سال قبل و یا 10 سال قبل و حتی آمریکای دو سال قبل هم نیست؛ هرچه جلوتر رفتیم ملت ایران محکم‌تر و مقاوم‌تر و در مسیر پیمودن حرکت انقلاب اسلامی مصمم‌تر شد و با همین مقاومت در جبهه مبارزه با استکبار محکم ایستاده است و ملت ایران عقب‌نشینی نکرده است، امروز حزب‌الله لبنان، مردم سوریه، مردم عراق، مردم یمن، مردم افغانستان و مردم بحرین هم با ملت ایران هستند.

شیرازی تأکید کرد: این حرکت‌ها و توطئه‌های دشمن، بجای اینکه جمهوری اسلامی را تضعیف کند و ملت ایران را سست کند همه این حرکت‌ها عامل شکل‌گیری یک حرکت عظیم شد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه سال قبل فرمودند امروز ملت ایران صاحب دولت مقاومت است، دولت مقاومت با جبهه مقاومت فرق می‌کند، دولت فقط قوه مجریه نیست، دولت یعنی همه قوای این کشور، یعنی همه ملت ایران. امروز جمهوری اسلامی سیاست، فکر، نوآوری، تدبیر، ایستادگی و مقاومت دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: امروز ملت ایران در مقابل استکبار جهانی که در رأس آن امریکا است، مصمم ایستاده است حضور پر رنگ ملت ایران امروز در هزار شهر که یک نمونه آن حضور پررنگ مردم یزد است به دشمنان ما اعلام می‌کند ملت ایران در مقابل استکبار جهانی بر اساس دستورات دین، بر اساس دستور پیغمبر، بر اساس دستور ائمه دین و بر اساس دستور ولی فقیه زمان می‌ایستد و این ایستادگی تا سست شدن پایه‌های ظلم استکبار جهانی و نابودی سردمداران کاخ سفید و سردمداران رژیم صهیونیستی ادامه داد.

شیرازی یادآور شد: دشمن بداند این ملت سست نمی‌شود و عقب‌نشینی نمی‌کند و امروز بعد از 40 سال، هرچه گذشت ما محکم‌تر و مقاوم‌تر و قدرتمندتر شدیم و امریکا هر روز سست‌تر و ضعیف‌تر می‌شود و در جنگ نظامی و فرهنگی و اقتصادی شکست خورده است.

وی متذکر شد: این ملت به پشتوانه خداوند و به پشتوانه خون شهدا خواهد ایستاد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند نسل جوان امروز هم سقوط اسرائیل و هم سقوط امریکا را خواهد دید و ان‌شاءالله این ملت روز سربلندی خود را مشاهده خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار