سردار کمالی مطرح کرد؛

آموزش تخصصی ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سال ۹۷

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از آموزش تخصصی ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 04November 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، بیست‌وپنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت آموزی کارکنان وظیفه امروز با حضور نمایندگان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، (آجا، سپاه، وزارت دفاع و ناجا)، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های ذی‌ربط وزارت آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و ... برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ماه گذشته، پیوند آموزش و پرورش و نیرو‌های مسلح در خصوص نحوه استفاده بهینه از خدمت هنرجویان وزارت آموزش و پرورش در خدمت سربازی به عنوان سرباز ماهر به بحث گذاشته شد.

به کارگیری تخصصی سربازان در نیرو‌های مسلح/ آموزش ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سال ۹۷

سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در این جلسه با اشاره به اینکه برابر آمار ارائه شده ۹۴۵ هزار دانش آموز هنرجو و در ۲۰۳ رشته در شش هزار و ۹۶۱ هنرستان در سراسر کشور اشتغال به تحصیل دارند، اظهار داشت: ۶۳ درصد از هنرجویان پسر هستند و باید مسیر سربازی را طی کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد ۱۸۰ هزار دانش آموز پسر موفق به اخذ دیپلم شدند که این افراد حداقل هزار و ۴۵۰ ساعت و حداکثر ۲ هزار ساعت آموزش مهارت دیدند.

سردار کمالی اضافه کرد: از تعداد کسانی که موفق به اخذ دیپلم شدند گروهی وارد دانشگاه شدند و پس از فراغت از تحصیل وارد خدمت مقدس سربازی می‌شوند و تعداد زیادی نیز با مدرک دیپلم وارد نیرو‌های مسلح شدند.

به کارگیری تخصصی سربازان در نیرو‌های مسلح/ آموزش ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سال ۹۷

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: با هماهنگی که صورت گرفت افرادیکه وارد نیرو‌های مسلح شدند در طرح قالب «طرح قدر» اطلاعات این افراد وارد سامانه آمورزش وظیفه عمومی شده و پس از غربالگری به نیرو‌های مسلح اختصاص و با مشاغل نیرو‌های مسلح تطبیق و به کارگیری تخصصی خواهند شد.

سردار کمالی در پایان گفت: این افراد با توجه به آموزش طی شده و تجربه کسب کرده در حین خدمت، علاوه بر کارت پایان خدمت، گواهی مهارت آموزش و اشتغال را اخذ می کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها