فرزندان انقلاب در راهپیمایی ۱۳ آبان:

نسل چهارمی‌ها انقلاب اسلامی را دوست دارند

یکی از دختر‌های نوجوان شرکت‌کننده در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان گفت: امروز با حضور در راهپیمایی ثابت می‎کنیم ما انقلابمان را دوست داریم و هرچقدر هم که آمریکا و کشور‌های دیگر اجازه پیشرفت ندهند، ما راه درست را طی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۶۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ - 04November 2019

نسل چهارمی‌ها انقلاب اسلامی را دوست دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، راهپیمایی امروز 13 آبان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در تهران و شهرهای دیگر کشور برگزار شد. خیابان طالقانی ـ محل حضور راهپیمایان تهرانی ـ سرشار از حضور نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی بود که دوشادوش هم یک شعار واحد را سر دادند: «مرگ بر آمریکا»، شعاری که دهه‌هاست در جان مردم این سرزمین ریشه کرده و هرجا مبارزه‌ای علیه استکبار و جنگ‌افروزی مستکبران باشد در راس همه شعارها این شعار با صدای بلند و رسا سر داده می‎شود.

الگوی ما شهید فهمیده است

هرجای جمعیت که چشم می‌چرخانیم گروه‌های دانش آموزی از مدارس مختلف را می‌بینیم، نوجوانان و جوانانی که با شور و اشتیاق برای خلق حماسه‌ای دیگر در دفتر تاریخی این مملکت پیش‌قدم شده‌اند. با اینکه سن و سال برخی‌ خیلی کم است اما به خوبی می‌دانند برای چه و با چه هدفی امروز اینجا هستند. در میان جمعیت راهپیمایان، در نزدیکی لانه جاسوسی آمریکا «سحر فرشیدمهر» به همراه چند تن از همکلاسی‌ها و معلمان خود ایستاده است. یک پلاکارد زردرنگ «مرگ بر آمریکا» به دست گرفته و گهگاه با صدای بلند شعارهایی سر می‌دهد. از دختر نوجوان دلیل حضور امروزش را در راهپیمایی که می‌پرسم با همان شور و لبخند پاسخ می‌دهد: «امروز به این خاطر در اینجا هستم که به آمریکا و اسرائیل بگویم جوان‌های نسل سوم و چهارم انقلاب، کشورشان را دوست دارند و از آن در مقابل دشمنی‌های کشورهای بیگانه دفاع می‌کنند». به تصویری از شهید فهمیده که در غرفه شهدای دانش‌ آموز نصب شده اشاره می‌کند و می‌پرسم اگر امروز شهید فهمیده زنده بود در کدام عرصه بیشتر تلاش می‌کرد و وظیفه شما به عنوان جوانان ایرانی چیست؟ سحر پاسخ می‌دهد: «حتما درسش را به خوبی خوانده بود و الان مسوولیت مهمی را برعهده داشت، ماهم به عنوان جوانان این کشور باید کمک کنیم تا کشور از هر نظر قوی و قدرتمند شود.»

کنار جوان‌ترها، آن‌ها که سن و سالی دارند هم به چشم می‌خورند. پا به سن گذاشته‌هایی که خودشان از پایه‌های انقلاب و راهپیمایی‌های‌‎ انقلابی بودند اما صحنه مبارزه‌ را هیچ وقت خالی نکردند و امروز آمده‌اند که در کنار جوان‌تر‌ها شعار استکبارستیزی سر دهند. خانم مشفق خانه‌دار است و 63 سال سن دارد، می‌پرسم شما اینجا چه می‌کنید؟ پاسخش کوتاه و کامل است «ما همیشه هستیم، چه آن زمان که جوان‌تر بودیم، چه امروز که پیر شدیم، هرجا انقلاب به مردمش نیاز داشته باشد ما در میدان هستیم» حرف‌هایش را با خاطره‌ای از دوران انقلاب ادامه می‌دهد: «آن زمان همه با اتحاد و دست در دست هم دادن کشور را به استقلال رساندند، ما 40 سال است که روی پای خودمان ایستاده‌ایم، با جانفشانی شهدایمان و همت جوان‌ترها، از این به بعد هم می‌توانیم با اتحاد و انسجام کشور را به پیشرفت برسانیم و از مشکلات عبور کنیم.»

«مریم ستوده» که همراه دختر کوچکش در راهپیمایی امروز شرکت کرده است نیز اعتقاد دارد حضور بچه‌ها از سنین کودکی در چنین مراسمی باعث می‌شود تا کودکانمان نسبت به مسائل کشور و پیرامون خود بی‌تفاوت نباشند، «امروز بچه‌هایی که اینجا هستند از جوانان و نوجوانان زمان پیروزی انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند و ادامه‌دهنده راه آن‌ها و شهدا هستند.»

ستوده حرف‎هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «آمریکا همواره از حضور مردم ایران در تشویش و نگرانی بوده است، به امید خدا و با نابودی دشمنان، آینده‌ای درخشان را برای خود و فرزندانمان رقم خواهیم زد.»

ما انقلابمان را دوست داریم

صدای فریادهای چند جوان که پرچم‌های مرگ بر آمریکا به دست دارند و یکی از آن‌ها آدمک ترامپ را با شکل و شمایل جالب به دست گرفته توجه همگان را به خود جلب کرده‌ است، فاطمه یکی از دخترهای جمع با شیطنت کودکانه‌ای می‌خواهد با او صحبت کنم، می‌پرسم چه چیزی امروز شما را به اینجا کشانده؟ پاسخ می‌دهد: «آمده‌ایم تا ثابت کنیم ما جوان‌ها انقلابمان را دوست داریم و هرچقدر هم که آمریکا و کشورهای دیگر اجازه پیشرفت را به ما ندهند ما راه درست را طی می‌کنیم.»

بنفشه یکی دیگر از دخترها وسط حرف دوستش می‌پرد و جمله معروف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان می‌آورد «آمریکا بداند که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

بازار مصاحبه با شبکه‌های خارجی هم حسابی داغ است، چند نوجوان درست در وسط خیابان با یکی از شبکه‌های آسیای شرقی در حال مصاحبه هستند، یکی از آنها به نکته خوبی اشاره می‌کند و آن اینکه «همه نوجوانان و جوانانی که امروز در خیابان طالقانی برای راهپیمایی آمده‌اند، فرزندان انقلاب هستند.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار