عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا فروریخت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا فروریخت، گفت: آمریکا آن چیزی که در موردش بیان می‌شود نیست و داستان ما با آمریکا داستان موسی با فرعون است.
کد خبر: ۳۶۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ - 04November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز دوشنبه در بزرگداشت مراسم ۱۳ آبان در همدان با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا مسیر حرکت انقلاب را مسیر ظهور حضرت مهدی (عج) تعیین کرده است، گفت: ۱۳ آبان سال ۴۳ وقتی آمریکایی ها قانون کاپیتولاسیون را در مجلس ایران به تصویب رساندند امام (ره) سخنرانی کردند و صحبت ایشان این بود که امروز ننگی بر ملت ایران و ضربه ای بر ملت ایران وارد شد به طوری که اگر سگ آمریکایی خلافی کند قابل محاکمه نیست.

آقامحمدی گفت: آمریکایی ها در حقیقت بردگی ملت ایران را در ۱۳ آبان در کف خود گرفتند و خیالشان راحت شد که بعد از کودتای دوره مصدق و آوردن شاه توانستند در مدت ۱۱ سال کاری کنند که در این مملکت آقا و سرور و آزاد بوده و ملت ایران برده شود اما امام (ره) این اجازه را ندادند.

وی با بیان اینکه امام (ره) پرچم را برداشتند و آمریکا را هدف قرار دادند و اعلام کردند اول شاه، بعد اسرائیل و سپس آمریکا، گفت: امام (ره) تنها شخصیتی است که تمام صحبت های خود را جامه عمل پوشانده و تا به حال صحبتی از امام (ره) که مرحله به مرحله پیاده نشده باشد وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سفارت آمریکا به دفتر امام (ره) پیام داده بود که اگر امام ۱۳ آبان سال ۴۳ سخنرانی کند حتی اگر در مورد شاه هم حرفی زد حق صحبت در مورد آمریکا را ندارد چراکه اگر آمریکا عصبانی شود کاری می کند؛ کارستان گفت: امام (ره) آمریکا را مورد خطاب قرار داد و نتیجه آن تبعید امام به ترکیه شد.

وی با بیان اینکه امام (ره) سپس به نجف رفت اما با این حال مبارزه ادامه پیدا کرد، گفت: انقلاب تصمیم خود را گرفت و لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و امام از این رویداد به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

آقامحمدی با بیان اینکه این اتفاق زمانی رخ داد که هیچ کس جرات نمی کرد پرچم آمریکا را آتش بزند و نسبت به سیاست های دولت آمریکا صحبت کند و حتی شوروری با همه امکانات خود نیز چنین جراتی را نداشت، گفت: انقلاب اسلامی چنین مقرر کرد و سفارت آمریکا محل گسترده و وسیعی برای این کار شد.

وی با بیان اینکه البته ۱۳ آبان سابقه دیگری هم در سال ۵۷ داشت و دانش آموزان در خیابان «۲۴ اسفند»  آن زمان که به انقلاب کنونی تغییر نام داده مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و شهید شدند، گفت: ۱۳ آبان سال ۵۷  از دانش آموزان همدانی در ۳۰ مهر سال ۵۷ درس گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانش آموزان دبیرستانی همدان در ۳۰ مهرماه سال ۵۷ حرکت خود را آغاز کردند، گفت: این حرکت در تهران تدوام پیدا کرد و به ۱۳ آبان رسید.

وی با بیان اینکه حرکت دومی که مردم همدان آغاز کردند و در تهران تداوم یافت حرکت همافران بود، گفت: همافران در پایگاه هوایی نوژه اولین بار علیه رژیم طاغوت قیام کردند.

آقامحمدی با بیان اینکه در این اتفاق تمام همافران را دستگیر کرده و به تهران بردند و آیت الله مدنی طی تماسی با فرمانده وقت پایگاه شاهرخی(نوژه)  به وی اعلام کرد به رژیم بگو یا همافران آزاد می شوند و یا پایگاه شاهرخی توسط مردم همدان فتح خواهد شد، گفت: نتیجه این اقدام آن شد که روز ۲۸ صفر تظاهرات مردم همدان شکل گرفت و در کمتر از ۳ روز تمامی همافران آزاد شدند و در پی آن همافران در تهران جرات پیدا کردند و با قیام آنها رژیم سقوط کرد.

وی با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا فروریخت، گفت: آمریکا آن چیزی که در موردش بیان می شود نیست و داستان ما با آمریکا داستان موسی با فرعون است چراکه فرعون امکانات زیادی داشت و بارها مردم طرفدار موسی ترسیدند و گفتند مگر می شود این جرثومه فساد را از بین برد ولی موسی نیروهای خود را قوی کرد و پیروز شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز آمریکا ایران را تحریم کرده و تحریم روی تحریم می گذارد، گفت: آمریکا عاجز شده و کارهای بسیاری کرد تا جامعه از هم بپاشد اما موفق نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها