مدیرکل حفظ دفاع مقدس آذربایجان غربی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمنی آمریکا با مردم ایران به سال ۱۳۲۰برمی‌گردد/ جوانان اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند

«جلیل وحیدی» گفت: دشمنی آمریکا با مردم ایران نه به زمان تسخیر سفارت، بلکه به شهریور سال ۱۳۲۰ برمی‌گردد که آمریکایی‌ها رژیم زورگو و ظالم پهلوی را روی کار آورده و محمدرضا پهلوی را به عنوان شاه ایران انتخاب کردند.
کد خبر: ۳۶۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ - 04November 2019

دشمنی آمریکا با مردم ایران به سال ۱۳۲۰برمی‌گردد/ جوانان اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند«جلیل وحیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، اظهار داشت: سه مناسبت مهم و تاریخی در ۱۳ آبان اتفاق افتاده که تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۳، شهادت دانشجویان توسط رژیم پهلوی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ از جمله آن مناسبت‌ها است.

وی با بیان اینکه از میان این مناسبت‌ها، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اهمیت زیادی دارد تا جایی که امام خمینی (ره) این اقدام را «انقلاب دوم» نامیده‌اند، افزود: برخی تصور می‌کنند که تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ نقطه عطف مبارزه آمریکا با مردم ایران است و اگر این اقدام انجام نمی‌شد، تحریم‌های این کشور علیه ایران نیز وجود نداشت؛ درحالی که این تصور غلطی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی ضمن توصیه مردم به ویژه جوانان به مطالعه تاریخ، تأکید کرد: دشمنی آمریکا با مردم ایران نه به زمان تسخیر سفارت، بلکه به شهریور سال ۱۳۲۰ برمی‌گردد که آمریکایی‌ها رژیم زورگو و ظالم پهلوی را روی کار آورده و محمدرضا پهلوی را به عنوان شاه ایران انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه نقطه عطف مبارزه مردم ایران با آمریکا و جنایت‌های این کشور علیه مردم ایران همان شهریور ۱۳۲۰ است، عنوان کرد: مردم و جوانان برای آگاهی از دشمنی‌ها و جنایت‌های آمریکا بهتر است ۷۶ جلد کتاب در لانه جاسوسی آمریکا را مطالعه کرده و مورد توجه قرار دهند.

سرهنگ وحیدی تصریح کرد: آمریکا در طول نزدیک به ۸۰ سال گذشته انواع و اقسام دشمنی‌ها و جنایت‌ها را علیه مردم ایران انجام داده که تلاش برای تجزیه ایران، راه‌اندازی کودتا و جنگ تحمیلی و جنایات بی‌شمار دیگر از جمله این جنایات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها