فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد؛

لزوم گسترش امکانات الکترونیکی برای پایش مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بخشی از پایش مرز به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و نیاز است تا با حمایت‌های دولتمردان برای کاهش فشار بر مرزبانان در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران امکانات بیشتری در اختیار مرزبانی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ - 04November 2019

لزوم امکانات اپتیکی الکترونیکی برای پایش مرزهابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی در استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان در استان خراسان شمالی با همکاری خوب مرزنشینان و حمایت مسئولان استانی اقدامات بسیار مطلوبی را در حوزه امنیت مرزها برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: مدیریت حاکم بر استان، مدیریت مردمی است و عشایر، اقوام و مذاهب همه متحد، حول محور ولایت حرکت می‌کنند؛ امروز مرزهای استان خراسان شمالی از امنیت مطلوبی برخوردارند و این امنیت به واسطه روحیه انقلابی، ولایی و استکبار ستیزی این مردم است.

فرمانده مرزبانی ناجا، مرز مشترک استان خراسان شمالی با ترکمنستان را ۳۰۰ کیلومتر  عنوان کرد و افزود: این استان، یکی از آرام‌ترین مناطق کشور تلقی می‌شود و شایسته است با توجه به شعار امسال (رونق تولید) در مناطق مرزی، صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامداری و معادن توسعه و رونق بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز اگر مرزبانان در شرایط سخت خدمتی، با روحیه بسیار بالا در مناطق مرزی و بدون ادعا از مرزهای ایران اسلامی حراست می‌کنند بواسطه حمایت بی‌دریغ خانواده آنان است که جا دارد از زحمات خانواده بزرگ مرزبانی تشکر کنم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حمایت‌های دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه مرز و مرزبانی گفت: برای پایش مرزها نیاز است تا زیر ساخت‌های اولیه همانند جاده‌های مرزی، تجهیزات متناسب و...، در اختیار مرزبانان قرار گیرد و می‌طلبد تا دولتمردان نسبت به زیر ساخت‌ها در مرزها توجه بیشتری داشته باشند.

سردار رضایی امکانات الکترونیکی اپتیکی را نیاز ضروری در مرزها دانست و افزود: بخشی از پایش مرز به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و نیاز است تا با حمایت‌های دولتمردان برای کاهش فشار بر مرزبانان در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران امکانات بیشتری در اختیار مرزبانی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برابر بررسی‌های به عمل آمده در پنج سال گذشته جرائم مرزی به شدت کاهش یافته است، عنوان کرد: رسانه ملی و استانی که بزرگترین رسالت اطلاع رسانی به عموم مردم را دارد، انتظار است مرزنشینان را با رعایت قوانین و مقررات مرزی بیشتر آشنا کند تا شاهد کاهش جرایم در مناطق مرزی باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا جایگاه مرز را ملی عنوان کرد و گفت: تمامی ۸۰ میلیون جمعیت ایرانی در کشور به ویژه ۲.۵ میلیون نفر مرزنشین در مناطق مرزی، مرزبان هستند و امروز خط مقدم مرزبانی مرزنشینان ما بوده و مطالبات آنان مطالبات مرزبانان هم است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها