مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان سال 99 تکمیل شود.
کد خبر: ۳۶۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست کارگروه نظامی - جغرافیای دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس با همکاری دانشگاه یاسوج در حال تدوین است، اظهار داشت: سالیانه اعتباری جهت تشکیل پرونده علمی و مقاله در اختیار این دانشگاه به عنوان مجری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مجموع 280 مدخل در سه حوزه «اشخاص و شهدا»، «جغرافیا و نظامی» و «فرهنگی-اجتماعی» برای تدوین دانشنامه استانی شناسایی شد که طبق بررسی کارشناسان، تعدادی از این مداخل هیچ اسناد و مدارکی ندارند و باید تغییر کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 18 معیار برای جمع‌آوری اسناد در نظر گرفته شده، گفت: از پیشکسوتان دفاع مقدس استان می‌خواهیم در تغییر و جایگزین کردن مداخلی که هیچ اسناد و مدارکی از آنها در دسترس نیست به ما کمک کنند.

آسمند عنوان کرد: امسال برای تدوین 60 مقاله و 70 پرونده علمی با دانشگاه یاسوج قرارداد داریم و طبق برنامه‌ریزی، دانشنامه دفاع مقدس استان باید تا پایان سال 99 تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها